اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

انقلاب اسلامی ایران نسخه کنونی جریان کربلا است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: انقلاب ما نسخه‌ای زمانی و جهانی از جریان کربلا است که آغاز آن قیام امام حسین (ع) و پایان آن ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

انقلاب اسلامی ایران نسخه کنونی جریان کربلا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: آنچه در زندگی اجتماعی و سیاسی ما مهم است، باور واقعیت و عینیت اعتقادی و مبانی دینی و شرعی نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه پاسداری از ارزش‌های نظام و اسلام، یک وظیفه اجتماعی است، افزود: این قدر فداکاری و خطرپذیری برای امرار معاش معنا ندارد پس دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب که وابسته به دین و شرع است، به وظیفه و کار شما اهمیت و قداست می‌دهد.

علم‌الهدی، شغل پاسداری را یک امانت، تعهد و عشق برشمرد و یادآور شد: پس از رحلت پیامبر دو جبهه استکبار از خارج و جبهه انحراف در داخل وجود داشت که از خط امامت و اسلام فاصله گرفته بودند که لزوم رویارویی با آنها احساس می‌شد.

به گفته وی، گاهی جریانات فاسد به قدرت می‌رسیدند و به سرکوبی جبهه پیامبر می‌پرداختند و گاهی هم رویارویی با جریانات خارجی بود.

علم‌الهدی قیام کربلا را سرآغاز حرکتی در برابر جریانات انحرافی ذکر کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) برای راه‌اندازی یک جریان خاص بود و در واقع سرآغاز یک حرکت در برابر جریان انحرافی آن زمان به حساب می‌آید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به افت و خیزهای این جریان در طول تاریخ گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه قوت و اوج این جریان بود؛ ‌بر همین اساس است که اصالت انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام عاشورا می‌دانیم.

وی انقلاب اسلامی را حرکتی در برابر جریان طاغوت زمان دانست و افزود: این حرکت به نمایندگی از امام زمان (عج) و توسط نایب ایشان به راه افتاد و به ثمر نشست.

علم‌الهدی در ادامه انقلاب اسلامی را نسخه کنونی جریان کربلا ذکر کرد و یادآور شد: انقلاب ما نسخه‌ای زمانی و جهانی از جریان کربلا است که آغاز آن قیام امام حسین (ع) و پایان آن ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول