اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسکن مهر دهگلان در گیر و دار وعده‌های تو خالی

مسکن مهر در دهگلان که قرار شد چندی پیش به متقاضان واگذار شود اما به دلیل کم‌توجهی برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان همچنان معلق مانده است.

مسکن مهر دهگلان در گیر و دار وعده‌های تو خالی

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، طرح مسکن مهر که امیدی برای اقشار کم‌درآمد جامعه بود با طولانی شدن مسیر واگذاری این واحدها، کم‌کم رنگ می‌بازد.

طرح مسکن مهر سبب می‌شود تا اعتماد به نظام اسلامی و دولت بیشتر شود و جدای از آن هم، اقشار کم‌درآمد جامعه را صاحب سرپناه می‌سازد.

نیاز است که دولت در این راستا به تعهدات خود در مقابل خانه‌دار کردن متقاضیان مسکن مهر که از قشر مستضعف جامعه هستند اقدام کند چه بسا افرادی هستند که شب را به امید خانه‌دارشدن به صبح می‌رسانند.

مسکن مهر نامی شناخته شده خصوصا برای اقشار کم‌درآمد در طرح‌های عمرانی دولت است.

این طرح هرچند توانسته امید به خانه‌دار شدن در بین جوانان و خانواده‌های ایرانی را افزایش دهد اما روند کند آن موجب می‌شود تا این امیدها کم‌رنگ شود.

حکایت مسکن مهر 272 واحدی دهگلان هم چندان تعریفی ندارد به نحوی که متقاضیان از آن دل پری دارند و همواره گله‌مند هستند.

گلایه برخی از متقاضیان مسکن مهر دهگلان به حدی درد‌آور است که به گفته خودشان اگر می‌دانستند خانه‌دارشدن با این وضعیت کنونی خواهد بود، همان بهتر که مستأجر می‌ماندند و هزینه‌ای صرف نمی‌کردند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر دهگلان ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب مسکن مهر این شهرستان گفت: سال 86 به عنوان متقاضی مسکن مهر ثبت‌نام کردم که قرار بود سال 88 آن را تحویل دهند اما این وعده‌ها مدام تمدید می‌شوند.

وعده ای که چهار سال تاخیر دارد

وی افزود: بعد از گذشت دو سال از وعده ناتمام در تحویل واحدها، 15 شهریور امسال وعده چند باره برای تحویل خانه‌هایمان بود اما باز هم به تعویق افتاد و وعده دیگری به اعضا دادند.

علی کریمی که گویی کوله‌بار غم روی شانه‌هایش سنگینی می‌کرد گفت: قرار شد تا مبلغی دیگر به حساب واریز نماییم که 15 مهر سال جاری واحدها را تحویل دهند ولی این وعده‌ها اتوماتیک‌وار تمدید می‌شوند.

وی تصریح کرد: در میزان آورده شخصی با تعاونی تسویه‌حساب کامل شده است و در پنجم آذرماه امسال به طور موقت واحدهای خود را تحویل گرفتیم اما امکان اسکان در وضعیت فعلی در آن وجود ندارد.

این متقاضی مسکن مهر که شهر آه‌های سردش غروبی نداشت گفت: برای پرداخت هزینه مسکن مهر مجبور شدم که ودیعه خانه اجاری‌ام را از صاحب خانه‌ بگیرم و اکنون چون نه ودیعه اجاره دارم و نه مسکن مهر آماده است مجبور شدم در روستا خانه بگیرم.

وی گفت: دلخوشی ام مسکن مهر بود که شرمنده همسر و فرزندانم نشوم ولی ظاهرا این خانه رویایی بیش نیست.

آقا علی که شراره نفسش بوی سوختن می‌داد گفت: با وجود مراجعاتی که به فرمانداری، اداره برق و بنیاد مسکن کردیم هنوز مشکلات ما رفع نشده است.

وی گفت: برخی از واحدهای مسکن مهر دهگلان که به صورت موقت واگذار شده‌اند، گاز و برق ندارند و متقاضیان به شدت از این وضعیت گله‌مند هستند.

آقا علی تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم تمام پیگیری‌ها مبنی بر نصب انشعابات گاز و برق به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: کیفیت پایین واحدهای مسکونی ساخته شده به حدی است که از عمر این واحدهای مسکونی فقط چند ماه گذشته ولی مشکلات آن قابل لمس است.

وضعیت مسکن مهر دهگلان رضایت‌بخش نیست

نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فارس گفت: وضعیت مسکن مهر دهگلان اصلا رضایت‌بخش نیست.

حامد قادرمرزی ضمن اشاره به مشکلات متقاضیان مسکن مهر، خاطرنشان کرد: پیمانکاران مسکن مهر دهگلان خیلی کند کار کرده‌اند و نظارت‌های لازم نیز ضعیف بوده است.

نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت دستگاه‌های اجرایی متولی در این راستا خوب نبوده و ادارات برق، گاز و آب همکاری‌های لازم را در زمان مقرر نداشته‌اند.

به گفته قادرمرزی، مشکلات مسکن مهر دهگلان ریشه در عدم همکاری لازم دستگاه‌های مربوطه در زمان مقرر دارد.

وی تاکید کرد: باید متولیان مربوطه مشکلات متقاضیان مسکن مهر را رفع کرده و نسبت به واگذاری آن با انشعابات اقدام نمایند.

مسکن مهر 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس بنیاد مسکن دهگلان نیز اظهار کرد: پروژه مسکن مهر دهگلان 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد احمدی با بیان اینکه بیشتر مشکلات این طرح مسائل بین پیمانکار و تعاونی است خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه‌شده در این پروژه از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده اعضا بوده است.

به گفته این مسئول، مصالح بکار رفته در مسکن مهر دهگلان نیمه‌صنعتی و سنتی است و امنیت کامل دارند.

رئیس شرکت گاز دهگلان نیز گفت: خطوط گازدار پیمانکار موجود است در صورتیکه متقاضی دریافت گاز مسکن مهر مدارک لازم را داشته باشد ما آماده واگذاری هستیم.

منصور رحیمی تصریح کرد: سیستم لوله کشی و تاسیسات داخلی پروژه‌ 272 واحدی مسکن مهر باید تایید شده نظام مهندسی باشد و مباحث ایمنی آن به نفع مشترک است.

رئیس شرکت گاز دهگلان خاطرنشان کرد: در صورتی که سیستم لوله کشی گاز مورد تایید سازمان نظام مهندسی باشد ما خطوط را واگذار می‌کنیم.

وی گفت: شرکت گاز آمادگی لازم برای ثبت‌نام متقاضیان اشتراک گاز دارد چرا که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و به محض درخواست، خطوط گازرسانی اجرا خواهد شد.

رئیس شرکت برق دهگلان هم اظهار داشت: در صورتی که تعاونی مسکن مهر هزینه برق را پرداخت کند بلافاصله انشعابات را نصب می‌کنیم.

به گفته سیدحامد نوری، برای هرکدام از مشترکین که تکمیل پرونده شده‌اند نصب خطوط برق امکان‌پذیر است.

وی در پایان با بیان اینکه هزینه اتصال برق مسکن مهر در دهگلان 857 هزار تومان است اذعان کرد: این هزینه به صورت تقسیط دریافت می‌شود و به محض پرداخت حق اشتراک، نسبت به اتصال برق اقدام خواهیم کرد.

بی‌مهری‌ها به مسکن مهر دهگلان همواره ادامه دارد ولی باید مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تمام ساز و کار خود را برای رفع مشکلات متقاضیان به کار گیرند تا هرچه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

................................

گزارش از: ویان توکلی

................................

انتهای پیام/79019/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول