اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز خبر داد

بازنگری در طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز

معاون مهندسی نرم‌افزار و پورتال سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: با هدف روان‌سازی جریان اطلاعات شهرداری شیراز طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict masterplan) این مجموعه بازنگری شد.

بازنگری در طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز

یزدان پارساپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1383 برای نخستین بار در شورای راهبردی ict کلان‌شهرها مطرح و به عنوان یک پیشنهاد به مجمع ‌شهرداران کلان‌شهرها ارائه و با اجرایی شدن آن موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: سند نهایی طرح جامع فناوری اطلاعات در سال 1385 تهیه و در اختیار سازمان‌های «فاوا» کلان‌شهرها قرار گرفت و در این سند نقشه راه سه تا پنج سال آینده شهرداری در حوزه it و ict مشخص شده است.

معاون مهندسی نرم‌افزار و پورتال سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد: این طرح یک برنامه کلان با نگرش راهبردی و فراگیر، به منظور بهره‌گیری مناسب و صحیح از فناوری اطلاعات در شهرداری شیراز تدوین شده است.

پارساپور اضافه کرد: این طرح در چهار حوزه مدیریت و راهبردی، نیروی انسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش و سیستم‌های کاربردی و خدمات الکترونیکی در زیرساخت‌های فنی تعریف شده است.

وی ادامه داد: مطالعه اسناد بالادستی و تدوین چشم‌انداز و ماموریت شهرداری شیراز در کنار تدوین اهداف ict کلان‌شهر، تدوین استراتژی نهایی به منظور ارائه خدمات نوین و مطلوب الکترونیکی و فراهم آوردن کانال‌های ارتباطی سریع، دقیق و امن برای زندگی مطلوب شهروندان به همراه توانمندسازی مدیریت و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از ویژگی‌های این پروژه است.

مدیر این پروژه ابراز داشت: بازنگری این طرح در سال 1391 در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز قرار گرفت و مقرر شد که در طرح جدید چشم‌انداز معماری شهرهای هوشمند خارجی و نیز تعدادی از کلان‌شهرهای داخلی در قالب اقتصاد، افراد و شهروندان، حاکمیت، تحرک، محیط، زندگی، تعاملات درون و برون سازمانی، ارتباط صحیح اجزای شهر هوشمند با شیوه رو به جلو و پیشرفت کننده در حوزه اقتصاد، مردم، سیار بودن محیط زیست و زندگی توسعه یافته مدیریت شود.

پارساپور ابراز داشت: به منظور حفظ پویایی و به روز بودن طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات نرم‌افزاری برای نگهداری این طرح در حال توسعه است که با استفاده از آن یک پایگاه دانش پویا برای تولید، انتشار و به‌روزرسانی محصولات این طرح ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب این طرح در شهرداری شیراز در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله زیرساخت‌های لازم برای تحقق شهرداری هوشمند به شکل کامل پایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول