اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی آبیک:

رشته سراجی‌سنتی در آبیک بومی‌سازی شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک گفت: رشته سراجی‌سنتی (چرم) در این شهرستان بومی‌سازی شده است.

رشته سراجی‌سنتی در آبیک بومی‌سازی شده است

عباس میرزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: شهرستان آبیک در زمینه آموزش رشته چرم پیشگام بوده و توانسته هنرآموزان بسیاری را جذب این رشته هنری کند.

وی افزود: رشته چرم در شهرستان آبیک غبار زمان به خود گرفته بود و آموزش مجدد در سال 87، این رشته هنری در این شهرستان دوباره احیا و زنده‌سازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک ادامه داد: در رشته چرم، حدود یک هزار هنرآموز آموزش دیده‌اند که از رشته‌های پردرآمد برای هنرجویان است.

میرزایی خاطرنشان کرد: کارگاه خانگی متعدد برای رشته چرم از سوی هنرجویان این رشته در شهرستان آبیک تشکیل و راه‌اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به ضرورت وجود رشته‌های هنری جدید در شهرستان آبیک تصریح کرد: رشته‌های بومی جدید و خاص استان‌های دیگر افراد علاقمند و طرفداران خاص خود را دارد که لازم است رشته‌های جدید در این شهرستان احیا و بومی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک اضافه کرد: وجود رشته‌های مرصع‌کاری و جواهرسازی از رشته‌هایی است که به دلیل جذاب بودن و ارزان بودن می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد چراکه با روحیه بانوان نیز سازگاری دارد.

میرزایی از دریافت مُهر ملی نشان مرغوبیت کالا از سوی یکی از هنرجویان رشته چرم به نام عزیز ربانی خبر داد و بیان کرد: این فرد کارآموز رشته چرم و گلیم بوده که با گذراندن دوره‌های آموزشی، در حال حاضر مربی این دو رشته است.

این مسئول ادامه داد: ربانی در مسابقه مُهر ملی نشان مرغوبیت آثار صنایع دستی منطقه شما‌ل‌غرب کشور که امسال به میزبانی استان قزوین برگزار شد، موفق شد با ارائه یک اثر هنری گلیم و چرم همیان (کیسه پول)، مُهر ملی نشان مرغوبیت کالا را از آن خود کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک از آغاز کلاس‌های آموزشی ترم دی ماه  در اداره میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک خبر داد و اضافه کرد: در این ترم، هنرجویان شهر آبیک از آموزش لازم در رشته‌های گلیم، چرم و معرق برخوردار می‌شوند.

میرزایی ادامه داد: این در حالی است که در مرکز صنایع دستی روستای قشلاق نیز رشته چرم و گلیم به هنرجویان آموزش داده می‌شود. در حال رایزنی هستیم تا در روستای چناسک تا پایان امسال و یا در سال آینده، کارگاه آموزش سفال دایر کنیم.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول