اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

کمربند شرقی بناب به مکانی حادثه‌خیز بدل شده است

فرماندار بناب گفت: کمربند فعلی بناب به دلیل قرار گرفتن در محدوده مناطق مسکونی، محاصره آن توسط فضای سبز و گاردیل‌های فلزی به نقطه‌ای حادثه‌خیز در جنوب غربی استان تبدیل شده که آمار تصادفات را افزایش داده است.

کمربند شرقی بناب به مکانی حادثه‌خیز بدل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست بررسی معضلات و مشکلات کمربندی بناب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول 9 ماهه گذشته بر اثر تصادفات روی داده در این مسیر 11 نفر کشته و 47 نفر مجروح شده‌اند.

وی اظهار کرد: تنها در 20 روز گذشته سه نفر از شهروندان در این کمربندی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند و به عبارت دیگر در ماه‌های اخیر 22 درصد تصادفات فوتی استان در بناب روی داده است که این آمار چشمگیر و قابل تأمل است.

برقی افزود: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی سه استان مهم کشور و وجود واحدهای بزرگ صنعتی همچون مجتمع‌های فولاد و نیروگاه حرارتی سهند با چالش بزرگ ترافیکی در سطح فرامنطقه‌ای روبه روست.

فرماندار بناب با بیان اینکه تردد روزانه 200 دستگاه انواع تریلرهای سنگین حامل مازوت به نیروگاه سهند بناب کافی است تا کمربندی این شهر را با حوادث ترافیکی غیرقابل تحمل مواجه کند، اذعان کرد: باید از اعتبارات نقاط حادثه‌خیز استان سهم بیشتری به شهر بناب اختصاص یابد تا با کار کارشناسی بتوان مشکلات حیاتی ترافیک کمربندی را کاهش داد.

برقی، اصلاح کمربند فعلی را کافی و مؤثر ندانست و با بیان اینکه این کار می‌تواند موقتی باشد، تأکید کرد: برای درازمدت نیاز به احداث کمربند شرقی بناب وجود دارد که باید به صورت آزادراه استاندارد اجرا شود، در غیر اینصورت موجب توسعه بی‌رویه شهر در کنار کمربند فعلی و نابودی زمین‌های کشاورزی خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر اجرای کمربند شرقی بناب بیان کرد: حداقل مدت زمان لازم برای اجرای این پروژه بیش از شش سال است اما آنچه ضرورت دارد این است که باید وضع موجود کمربندی و بلوارهای آن اصلاح شود.

به گفته برقی، برای امور تملک و اجرای این پروژه ملی حداقل600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شهرداری بناب به دلیل اجرا نکردن مصوبات شورای ترافیک شهرستان گفت: متأسفانه بی‌نظمی که در مجموعه شهرداری بناب حاکم است موجب راکد ماندن مصوبات شورای ترافیک شهرستان شده و این شهرداری قادر به اجرای مصوبات شورا نیست.

برقی تصریح کرد: شهرداری بناب چند سال است که تق و لق است و تقصیر اصلی این مشکل به شورای شهر بناب برمی‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بناب نیز در این جلسه در پاسخ به انتقاد فرماندار از شهرداری و شورای شهر بناب گفت: بلوارهای بعثت و رسالت در حد کمربندی نیستند چون حاشیه‌های کناری آنها را مناطق مسکونی محاصره کرده‌اند.

مصطفی برزگران افزود: اگر کمربندی در محدوده خارج شهر قرار دارد که هیچ اما در غیر اینصورت اگر در محدوده داخل شهر است ما از امروز اجازه نمی‌دهیم وسائط نقلیه سنگین و کامیون‌ها از آن مسیر تردد کنند.

به گفته وی، اگر کمربندی اصولی و استاندارد در بناب احداث نشود اینگونه مشکلات همیشه وجود خواهد داشت.

برزگران افزود: متأسفانه در شهر بناب همیشه مسائل سیاسی و حاشیه‌ای مانع اجرای طرح‌های عمرانی شده است.

بر اساس این گزارش، کمربند بناب بیش از 20 سال است که به دلیل واقع شدن در محاصره کامل مناطق مسکونی یکی از نقاط بسیار حادثه‌خیز جاده‌ای در منطقه جنوب غربی استان آذربایجان‌شرقی است.

با توجه به آمار تصادفات جرحی و فوتی در نقاط یاد شده، در سال‌های گذشته اهمیت و لزوم توجه فنی و عاجل به بحث تأمین امنیت کمربند بناب به عنوان یک چالش بزرگ ترافیکی فرامنطقه‌ای و حتی فرا استانی شده که به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در محور مواصلاتی سه استان مهم کشور، مشکل را بیشتر نمایان و آشکار می‌سازد.

در این جلسه مقرر شد یک گروه کارشناسی برای بررسی مشکلات کمربندی فعلی بناب تشکیل شده تا از اعمال سلیقه‌های شخصی و غیرکارشناسی جلوگیری شود. همچنین اداره راه و شهرسازی بناب زمین‌های ملی را که در اختیار منابع طبیعی است و در مسیر احداث کمربندی شرقی بناب قرار دهد، در مکاتبات و مراحل اداری تحویل بگیرد.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول