اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

پتروشیمی اردبیل باید از فضای سیاسی خارج شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل را از فضای سیاسی خارج کنیم.

پتروشیمی اردبیل باید از فضای سیاسی خارج شود

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در قدم اول اولویت وام پتروشیمی اردبیل را از دو به یک تبدیل کردیم تا این پروژه با توجیه اقتصادی بتواند از بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کند.

وی گفت‌: پتروشیمی اردبیل مطابق با اساسنامه خود نمی‌تواند از این تسهیلات استفاده کند که ما برای رفع این مشکل سهم دولتی پتروشیمی را تعدیل کردیم تا این پروژه بتواند از صندوق توسعه ملی وام ارزی بگیرد.

این نماینده مجلس تصویب 545 میلیون دلار تسهیلات ارزی را از طریق صندوق توسعه ملی برای این پروژه بیان کرد و افزود: با پیگیری‌ها و حتی به اصطلاح تحصنی که بنده در دفتر رئیس صندوق توسعه ملی داشتم نامه پرداخت تسهیلات 545 میلیون دلار را برای بانک مرکزی گرفته و اکنون این مبلغ دست نخورده در بانک مرکزی وجود دارد تا پتروشیمی اردبیل بتواند از این مبلغ استفاده کند.

از اهمال‌کنندگان دریافت تسهیلات پتروشیمی اردبیل شکایت می‌کنم

حقیقت‌پور تصریح کرد: از مجموع 50 میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی 545 میلیون دلار متعلق به پتروشیمی اردبیل است که در بانک مرکزی فریز شده و باقی مانده است.

وی دریافت این مبلغ را نیازمند تشکیل کنسرسیوم بانکی با کارگزاری سه الی چهار بانک بیان کرد و ادامه داد: ما برای بانک توسعه صادرات مجوز پرداخت 150 میلیون دلار و بانک رفاه نیز 200 میلیون دلار را اخذ کردیم اما بقیه کار را به دلیل آنکه برخی از آقایان و مدیران پتروشیمی سیاسی کردند بنده رها کرده تا دیگران انجام دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بعد از پیگیری بنده و توقفی که در این مسیر ایجاد شد عده‌ای که به دنبال سوء استفاده سیاسی از این موضوع بودند باید کنسرسیوم را تشکیل دهند و بنده در مجلس اعتراض خودم را به مجریان اعلام کردم که در صورت کوتاهی در این امر نه تنها فرصت از دست می‌رود بلکه بنده از آنها شکایت می‌کنم چرا که آنها مرتکب فرصت‌سوزی عجیبی شده‌اند.

حقیقت‌پور یادآور شد: بنده معتقدم پتروشیمی اردبیل باید از فضای سیاسی خارج شود و عده‌ای از آقایان که کاری را بلد نیستند سر جای خود بنشینند و بنده به عنوان نماینده مردم اردبیل قول می دهم ظرف چند روز کنسرسیوم بانکی را تشکیل داده و مبلغ 545 میلیون دلار را بگیرم و در اختیار مجریان این پروژه قرار دهیم.

وی در پایان گفت: اگر این روند تسهیل شود ما در کمتر از دو نیم سال قادر خواهیم بود پتروشیمی اردبیل را راه‌اندازی کنیم تا تولید کود آمونیاک را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62001/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول