اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تخصیص اعتبار برای پتروشیمی اردبیل واقعیتی مسلم است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص اعتبار برای کارخانه پتروشیمی اردبیل واقعیتی مسلم است که با اقداماتی در حال اجرایی شدن است.

تخصیص اعتبار برای پتروشیمی اردبیل واقعیتی مسلم است

کمال‌الدین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پس از آن که مجمع نمایندگان استان به ویژه حقیقت‌پور و بنده از طریق صندوق توسعه ملی 545 میلیون دلار اعتبار پروژه پتروشیمی اردبیل را پیگیری کردیم بعد از رایزنی‌ها و تلاش‌های همه‌جانبه موفق شدیم از وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکیل جلسه‌ای که با همراهی مدیرعامل پتروشیمی اردبیل و رؤسای بانک‌های صادرات، ‌رفاه و بانک توسعه صادرات ایران توافق نهایی را در این زمینه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تشکیل سندیکا با حضور سه بانک یاد شده در شرف اتمام است و با تشکیل آن امیدواریم این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار برای پتروشیمی اردبیل واقعیتی مسلم است که با اقدامات اجرایی مجمع و نمایندگان شهرستان اردبیل و با همکاری استاندار این استان در شرف اجرایی شدن است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اضافه کرد: تمامی این پروژه‌ها که توسط بخش غیردولتی سرمایه‌گذاری و عملیاتی می‌شود در سطح استان به افزایش ظرفیت اشتغال کمک کرده و توسعه و تعالی را برای اهالی استان رقم می‌زند.

پیرموذن با بیان اینکه این پروژه حداکثر ظرف سه تا 3.5 سال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: تمامی بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی به عنوان قطب اصلی توسعه و پیشرفت استان از پتروشیمی اردبیل منتفع شده و اهالی استان از درآمد صادراتی آن نفع می‌برند.

وی یادآور شد: در مورد ارز واحدهای کشاورزی، تولیدی و صنعتی بخش خصوصی که زمان بر بوده، با رایزنی‌هایی که با صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی داشتم، قرار است قراردادهای صندوق توسعه ملی با کلیه بانک‌ها به عنوان عاملیت، انعقاد شود و تا حصول نتیجه با همکاری اتاق، استانداری و سایر نمایندگان به جد پیگیر اخذ مجوز و تأمین اعتبار مورد نیاز برای بخش خصوصی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امیدواریم با درایت و سخت‌کوشی استاندار اردبیل، هم پروژه پتروشیمی اردبیل و هم مشکل ارزی سایر واحدها که در اشتغال و اقتصاد مولد منطقه تأثیرگذار هستند، برطرف شده و یک شرایط مطلوبی در این زمینه رقم بخورد.

پیرمؤذن گفت: توجیه اقتصادی این پروژه واقعی به نظر می‌رسد و بنده امیدوارم با جلب سرمایه‌گذارانی از کشورهای هلند، دانمارک و استفاده از ظرفیت فنی و امکانات مدرن این کشورها در راه‌اندازی صنعت پتروشیمی بتوانیم پتروشیمی اردبیل را به یک سرانجام مناسب و مطلوب برسانیم.

انتهای پیام/62001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول