اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نگذارید رشوه و حق‌حساب‌ها در امور نظارت مطرح شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: مواظب باشید در عمر کوتاه دنیا مسئولیت سنگین است، در امور نظارتی رودربایستی را کنار بگذارید، مبادا بگذارید رشوه و حق حساب‌ها جلو بیاید.

نگذارید رشوه و حق‌حساب‌ها در امور نظارت مطرح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بازرسی استان قم و جمعی از معاونان و کارشناسان این اداره کل گفت: مسئله نظارت مهم‌تر از عمل است زیرا فردی که خلافی را انجام می‌دهد فکری در ذهنش خطور می‌کند، که به خلافی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: به طور معمول خلاف‌ها دارای اهداف شخصی است و فکرها و اندیشه‌ها در ذهن افراد به وجود می‌آید که به انجام چنین اموری می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌ هیئت ناظر، نظارت بر عمل فرد را به عهده دارد ولی نفعی در کار نیست و از کارهای آن‌ها ضرر نمی‌کند بنابراین مسئولیت کارش سنگین‌تر است.

وی با اشاره به اهمیت و سنگینی مسئولیت ناظران گفت: باید در نظر داشت که فرد خلاف‌کار عمل را انجام می‌دهد ولی ناظر را مواخذه می‌کنند زیرا مسئولیت نظارت بر عهده آن‌هاست تا خلافی از فردی سر نزند.

علوی‌گرگانی ادامه داد:‌ بر همین اساس کسانی که در ادارات وظیفه نظارت را بر عهده دارند دارای مسئولیت سنگینی هستند و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند و در انجام وظیفه خود رودربایستی نداشته باشند یا نترسند از اینکه ضربه بخورند.

وی عنوان کرد: این کارها برای شما سختی‌های فراوانی به همراه دارد ولی دارای مسئولیت خدایی و الهی هستید که بر همین اساس باید گزارشات به صورت دقیق ارائه شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ‌اگر دولت و نظامی به حق باشد مالیات آن دولت نیز باید به حق باشد بنابراین مالیات و احکام تابع حقانیت آن دولت است.

وی با بیان اینکه در همه امور باید پایان کار در نظر گرفته شود، گفت: تصور نکنید که در صورت انجام عمل خلافی کارها به پایان می‌رسد در حالی که جای دیگر مانده است و باید پاسخگو باشید زیرا خداوند در وجودش ظلم و خلاف راه ندارد.

علوی‌گرگانی ادامه داد:‌ مواظب باشید در عمر کوتاه دنیا مسئولیت سنگین است رودربایستی را کنار بگذارید و مبادا بگذارید رشوه و حق حساب‌ها جلو بیاید.

وی یادآور شد: برخی اوقات انسان با یک پول فریب می‌خورد که در اینگونه موارد باید حواسمان جمع باشد تا در پایان عاقبت خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/78003/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول