اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جمهوری آذربایجان:

ورزش باستانی در بخش بانوان جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جمهوری آذربایجان، از توسعه ورزش باستانی در بخش بانوان در این کشور خبر داد.

ورزش باستانی در بخش بانوان جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

سید هادی عربی امروز در حاشیه بازدید تیم ملی ورزش زورخانه‌ای کشور آذربایجان از کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با وجود حضور تیم قدرتمند ایران در این رشته، کشور آذربایجان نیز یکی از بهترین تیم‌های جهان را در ورزش باستانی زورخانه‌ای دارد.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای کشور آذربایجان در سال 2011 به عنوان بهترین تیم اروپا و در سه سال متوالی از سال2010 تا 2012 تیم آذربایجان از سوی فدراسیون جهانی به عنوان تیم برتر دنیا اعلام شد.

به گفته وی، ورزش باستانی در کشور آذربایجان از سال 2006 با عضویت در فدراسیون بین‌المللی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و بعد از هشت سال فعالیت موفق به برگزاری سه دوره مسابقات قهرمانی کشور و قرار دادن این رشته مهم به عنوان دو واحد درسی دانشگاهی در دانشگاه‌های تربیت بدنی آذربایجان شد.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جمهوری آذربایجان، از توسعه ورزش باستانی در بخش بانوان در این کشور خبر داد و افزود: برای معرفی ورزش زورخانه‌ای بانوان به دنبال ارائه طرحی برای پوشش و لباس ورزشکاران خانم در این رشته هستیم تا با تأئید این طرح لباس و پوشش، خانم‌های بیشتری جذب ورزش باستانی شوند.

وی تقویت بعد روحانی در کنار بعد جسمانی، ریتم و ضرب آهنگ و عدم شرایط سنی را از مهم‌ترین دلایل علاقه‌مندی مردم کشور آذربایجان به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برشمرد.

عربی آموزه‌های دینی، رسوم فرهنگی و قرابت دو ملت ایران و آذربایجان را از مهم‌ترین مؤلفه‌های گرایش ورزشکاران کشور آذربایجان به ورزش باستانی زورخانه‌ای اعلام و عنوان کرد: علاوه بر این توجه مسئولان ورزش کشور آذربایجان به ویژه رئیس‌جمهوری این کشور که ریاست کمیته ملی المپیک کشور را نیز بر عهده دارد، به ورزش باستانی سبب توسعه ورزش باستانی در کشور آذربایجان شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرفسور خان لاری قربان اف رئیس فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای جمهوری آذربایجان نیز با کاربردی کردن ورزش زورخانه‌ای در این کشور و برگزاری مسابقات متعدد این رشته در اعیاد و مناسبت‌های مختلف نقش مهمی در معرفی و گرایش جوانان کشور آذربایجان به ورزش زورخانه‌ای داشته است.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جمهوری آذربایجان در ادامه، فراهم نبودن زیرساخت‌های سخت‌افزاری ورزش باستانی در کشور آذربایجان را یکی از موانع موجود این رشته دانست و بیان داشت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه تاکنون موفق به احداث محل اختصاصی این رشته که زورخانه است نشده‌ایم.

به گفته وی در حال حاضر، ورزشکاران این رشته در رده‌های مختلف سنی در سالن‌های ورزشی دانشگاه تربیت بدنی و سایر سالن ورزشی در این کشور مشغول به تمرین هستند.

عربی در ادامه یادآور شد: اعضای تیم فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور آذربایجان که به کاشان سفر کردند 14 نفر هستند که شش نفر از آنها پیش از این نیز در ایران حضور ورزشی داشته‌اند.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جمهوری آذربایجان ضمن تجلیل از میهمان‌نوازی کاشانی‌ها و مسئولان این شهرستان گفت: مرحله دوم اردوی تیم ملی ورزش زورخانه‌ای کشور آذربایجان بعد از مشهد در کاشان تجربه خوبی برای اعضای تیم باستانی کشور آذربایجان بود.

انتهای پیام/2406/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول