اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

تشکیل 36 پرونده قطع بی‎رویه درختان در گلستان

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به تشکیل 36 پرونده قطع بی‎رویه درختان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

تشکیل 36 پرونده قطع بی‎رویه درختان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، سید محمود میرفیضی از پیگیری، شناسایی و دستگیری سه نفر از قاچاقچیان چوب درختان قیمتی و کمیاب سرخدار در مناطق جنگلی خبر داد و با بیان اینکه استان گلستان از معدود ذخیره‎گاه‎های ارزشمند سرخدار جهان است، اظهار داشت: مطالعات فسیل‎شناسی نشان می‎دهد قدمت گونه درختان سرخدار به 190 میلیون سال باز می‎شود.

وی تصریح کرد: درختان سرخدار در جنگل‎های شمال ایران در ارتفاعات نسبتا زیاد دیده می‎شود که غالبا به صورت پراکنده است ولی در بعضی نقاط از جمله جنگل‎های قسمت ییلاق ناهارخوران، افرا تخته و سیاه‎رودبار، دره‎زرین علی‎آبادکتول به صورت انبوه و تقریبا خالص دیده می‎شود.

رئیس پلیس گلستان سرخدار را میراث زنده و شاهکار جنگل‎های شمال ایران دانست و افزود: از نظر بوم‎شناسی از گونه‎های منحصربه‌فرد منطقه هیرکان بوده همچنین بیشترین تعداد درخت سرخدار در کره زمین، پس از آخرین یخبندان 13 هزار سال پیش در اکثر مناطق زمین از بین رفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس آگاهی در کنار برخورد وظایف ذاتی خود، مأموریت برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه‎های منابع طبیعی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

میرفیضی بیان داشت: اخیرأ در پلیس آگاهی پرونده‎ای در خصوص قطع گونه بسیار ارزشمند درخت سرخدار در اراضی استان تشکیل که با هوشیاری مأموران سه نفر از متهمان تاکنون شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان روز گذشته 25 اصله درخت سرخدار کشف شد.

وی قطر درختان قطع شده را بین 50 تا 90 سانتی‎متر اعلام کرد و بیان داشت: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به تشکیل 36 پرونده قطع بی‎رویه درختان از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: اواسط آذرماه نیز 47 اصله درخت سرخدار در مناطق جنگلی شهرستان گرگان کشف شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 460 اصله چوب، 17 هزار و 400 شاخه چلم و 16 هزار و 500 کیلوگرم هیزم کشف و 59 نفر نیز در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/2307/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول