اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نکا مطرح کرد

قطع درختان در مناطق کوهستانی نکا برای هیزم

فرماندار نکا با اشاره به گازرسانی به مناطق هزارجریب نکا از ضروریات مهمی است که باید جدی گرفته شود، گفت: در مناطق کوهستانی درختان به عنوان هیزم قطع می‌شوند.

قطع درختان در مناطق کوهستانی نکا برای هیزم

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، علی رجبی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نکا بیان داشت: مردم مناطق کوهستانی به دلیل عدم سوخت مناسب به قطع کردن درختان به عنوان هیزم برای سوخت استفاده می‌کنند که برای جلوگیری از قطع درختان باید سوخت مناسب در اختیار قرار دهیم.

وی یادآور شد: گازرسانی و یا ارائه سوخت یارانه‌ای از مسائلی است که برای نگهداری جنگل و عدم قطع درختان باید مورد توجه جدی مسئولان بالا دست برای مناطق کوهستانی نکا قرار گیرد.

رجبی با بیان اینکه ما برای همه چیز هزینه کردیم اما برای منابع طبیعی هزینه مناسبی انجام نشده است، یادآور شد: باید کار ترویجی حفاظت از جنگل و منابع طبیعی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد که تاکنون کار ترویجی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه این جلسه ماهانه جلسات توجیهی با حضور بخشدار هزارجریب، کارشناسان منابع طبیعی و نکا چوب در یکی از روستاهای کوهستانی منطقه برگزار می‌شود.

فرماندار نکا همچنین خواستار تعریف تلفن سه رقمی برای دخل و تصرف در منابع طبیعی شد و گفت: اگر تلفن سه رقمی تعریف و اطلاع‌رسانی شود می‌توانیم در نگهداری و حفاظت از جنگل‌ها با دقت بیشتری وارد شویم.

رجبی افزود: وجود قرق‌بانان غریبه در هر روستا از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در برخی مواقع قرق‌بانان همان منطقه به دلیل ترس شاید گزارش‌های تخلفات را به درستی ارائه نکنند.

وی ادامه داد: برخورد با متجاوزان به حریم منابع طبیعی، اراضی ملی و جنگلی باید با شدت و سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر عامل نکا چوب نیز در گزارشی اظهار داشت: تاکنون 12 هزار کیلومتر از اراضی جنگلی در منطقه حصارکشی شده است.

رمضانعلی اصغری گفت: در خارج از طرح جنگلداری حوزه استحفاظی اگر نیازمند حصارکشی و جنگل‌کاری باشد نیز با هماهنگی منابع طبیعی وارد کار می‌شویم و مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/86002/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول