اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر استقبال از بهار 93 شهرداری مشهد خبر داد

جایزه 25 میلیون ریالی برای بهترین آثار در طرح استقبال از بهار

دبیر استقبال از بهار 93 شهرداری مشهد گفت: به بهترین آثار در طرح امسال استقبال از بهار 93 مشهد بین 15 تا 25 میلیون ریال جایزه اعطا خواهد شد.

جایزه 25 میلیون ریالی برای بهترین آثار در طرح استقبال از بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مهدی یک‌پسر ظهر امروز در نشست خبری فضاسازی شهری در استقبال از بهار 93 که در خانه هنرمندان شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال هفتمین سالی است که بحث فضاسازی شهری در استقبال از بهار توسط مدیریت امور هنری شهرداری مشهد مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال جاری با 5 محور موضوعی در طرح فضاسازی شهری به استقبال از بهار 93 خواهیم رفت، اضافه کرد: 3 محور به بهار، کودکان بهاری و شهر زیبای من مشهد و دو محور با توجه به تقارن ایام شهادت فاطمه زهرا (س) و عید نوروز به موضوعات ویژه بانوی آب و آئینه و میهمان آشنا می‌پردازد.

این مسئول تصریح کرد:‌ با توجه به وضعیت مناسبت‌هایی که در نوروز 93 پیش‌رو داریم سعی شده است به موضوعات معنوی بیشتر معطوف شویم.

یک‌پسر با بیان اینکه مهلت ارسال آثار از امروز تا پایان وقت اداری شنبه 5 بهمن‌ماه است، اضافه کرد: آثار باید به صورت پوستر از ایده اثر شامل 3 عکس از زوایای مختلف ماکت یا نمای سه بعدی به نحوی که تمام ابعاد و زوایای اثر رنگ و بافت آن قابل مشاهده باشد، نمایش ارتفاع، عرض و عمق پیشنهادی اثر در یک تصویر، جدولی که در آن موضوع منتخب مصالح، نحوه اجرا و توصیف مختصر اثر درج شده باشد، تنظیم برگه اطلاعات اثر به صورت تایپی و فرمت PDS و قطع A4 شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره‌های تماس، آدرس پست الکترونیک، تحویل فایل نهایی به انضمام پوستر چاپ شده از طریق پست یا مراجعه حضوری به آدرس دبیرخانه در مهلت مقرر ارسال شود.

وی از جمله مقرراتی که باید در آثار ارسال شده رعایت شود، به در نظر گرفتن نکاتی چون زاویه دید، تناسب اندازه با فضای شهری و مخاطبان، فاصله مخاطب با اثر، زمان دید، تأثیر ازدحام بصری در فرم و رنگ، نمای پشت اثر و تأثیر نور روز و شب اشاره کرد.

دبیر استقبال از بهار 93 شهرداری مشهد ادامه داد: بررسی آثار در دو مرحله انجام خواهد شد، به این صورت که در مرحله اول نزدیک به 3 برابر تعداد نهایی آثار که مورد نیاز است براساس فایل‌های ارسالی آثار انتخاب می‌شود و افرادی که آثار آنان انتخاب شود، در مرحله دوم فرصت خواهند داشت در فرصت معین ماکت اثر خود را ارائه دهند.

وی افزود: تفاوت داوری سال گذشته با سال جاری در دو مرحله‌ای شدن داوری است، به صورتی که ذکر شد و دیگر اینکه از داورانی با اقشار مختلف از معمار، طراح گرافیک، مجسمه‌ساز، طراح صنعتی، تصویرگر، نقاش و نشانه‌شناس دعوت شده است تا نتایج داوری ترکیبی از دیدگاه‌های مختلف هنری باشد.

یک‌پسر با اشاره به اینکه داوری نهایی آثار در روزهای 15 و 16 بهمن‌ماه انجام خواهد شد، تصریح کرد: اعلام اسامی نهایی برگزیدگان پنجشنبه 17 بهمن‌ماه و دفاع از طرح، تفاهم و عقد قرارداد با صاحبان آثار برگزیده 18 لغایت 25 بهمن‌ماه و تحویل خصوصی آثار 20 بهمن‌ماه و نصب آثار در فضای شهری جمعه 23 اسفند‌ماه صورت خواهد گرفت.

دبیر استقبال از بهار 93 شهرداری مشهد با بیان اینکه انتخاب آثار برگزیده 6 تا 9 بهمن‌ماه، اعلام اسامی منتخبان از طریق سایت پنجشنبه 10 بهمن‌ماه و تحویل ماکت منتخبان تا دوشنبه 14 بهمن‌ماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری نگاه ما به استقبال از بهار به سمت افزایش کیفیت آثار در بحث محتوای محصولات است.

یک‌پسر در خاتمه در بحث جوایز گفت: به اثر برتر در هر یک از موضوعات اول تا سوم 15 میلیون ریال و به اثر برتر در هر یک از موضوعات بخش ویژه 25 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول