اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

زیباسازی امری تقلیدی نیست که بخواهیم از سایر شهرها الگو بگیریم

عضو شورای شهر اردبیل گفت: امر زیباسازی و نورپردازی‌ها در شهر و طراحی و اجرای المان‌های مختلف امر تقلیدی نیست که از سایر مناطق الگوبرداری کنیم و اجرای آن را در دستور کار قرار دهیم.

زیباسازی امری تقلیدی نیست که بخواهیم از سایر شهرها الگو بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین افسانه صبح امروز در هجدهمین جلسه شورای شهر اردبیل در دور چهارم اظهار داشت: در زیباسازی باید از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان، افراد خبره و صاحب‌نظر استفاده کنیم و در واگذاری کار به پیمانکاران نیز به شکل منسجم عمل کنیم تا کمتر دچار آسیب خطا و انحراف باشیم چرا که این مجموعه به رغم بخش‌های گوناگون اجرایی باید از یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح و منسجم تبعیت کند.

وی از شهردار خواست تا در عزل و نصب‌های این حوزه از مدیران و کارشناسان صاحب سبک و صاحب‌نظر در این حوزه استفاده کند و با بها دادن به کمیته‌های زیباسازی و سازمان‌ها پارک‌ها و فضای سبز در این حوزه اقدامات لازم و کارشناسی را انجام دهد.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به تصویب طرح جامع تبلیغات شهری و زیباسازی منظر شهری تصریح کرد: بحث زیباسازی شهر و همچنین توجه به تبلیغات و کارآمدی آن موضوعی نیست که در کوتاه مدت بتوان از آن نتیجه گرفت بلکه در این زمینه باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا مردم با اجرای نماهای مناسب با بهره‌گیری از مشاوران زبده ساخت و سازها اهمیت و جایگاه این حوزه را ارتقا دهند.

افسانه ادامه داد: در این حوزه قرار نیست ما متولیان به جای مردم تصمیم‌گیری کنیم و نمایی به سلیقه خودمان ارائه کنیم بلکه باید حرکتی را انجام داد تا شهرداری صاحبان واحدهای مسکونی را راغب به اجرای نما کند تا متناسب با معماری‌های اسلامی، دینی و ارزشی شهر حال و هوایی پرطراوت و پرانگیزه پیدا کند.

وی یادآور شد: ما اکنون باغبان زبده و پرورش‌دهنده گل‌های تزئینی در شهر سطح نداریم و طرح‌هایی که به پیمانکاران در حوزه فضای سبز داده‌ایم افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوت حضور پیدا کردند و آنگونه که شایسته است کارها به روال منسجم به پیش نمی‌رود که ضروری است با کنار گذاشتن دید تقلیدی در این زمینه به سمت نوآوری‌ها حرکت کنیم.

این عضو شورا عنوان کرد: بنده مخالفم که اعضای شورای شهر به حوزه‌های اجرایی ورود پیدا کند و بخواهند در امر زیباسازی برخی از نظرات و دیدگاه‌های خودشان را القا کند بلکه بهتر آن است که شورا در جایگاه تصمیم‌‌گیری و برنامه‌ریزی حضور داشته باشد و کار اجرا را به شهرداری و سازمان‌های ذیربط واگذار کند.

افسانه با مفید توصیف کردن سفر اعضای شورای شهر به خارج از کشور و مشاهده طرح‌های مختلف عمران شهری بیان داشت: به عنوان نمونه در سفری که به میلان داشتم با الگوبرداری از نحوه درختکاری این شهر طرحی را در مسیر میدان بسیج تا صدا و سیما اجرا کردم که حتی یک درخت در فضاهای شهری نباشد و به جای آن لکه‌های فضای سبز مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت‌: بنده معتقدم باید از تجربیات مفید و سازنده سایر کشورها استفاده کنیم اما این دیدگاه‌ها و طرح‌ها و نظرات را بومی کرده و از آنها در حوزه خدمات شهری بهره بگیریم به طوری که واجب‌تر از اعضای شورا به شهردار پیشنهاد می‌کنم مدیران و روسای سازمان‌های شهرداری در ماموریت کاری به کشورهای همسایه اعزام کنند تا از تجربیات و نگاه مدیریتی آنها استفاده شود.

انتهای پیام/62004/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول