اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

کسب رتبه نخست خوی در تولید عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خوی رتبه نخست میزان تولید عسل را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه نخست خوی در تولید عسل

سید فضل‌الله قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال میزان تولید عسل در آذربایجان غربی بیش از 18 هزار و 500 تن بوده و در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش در میزان تولید عسل آذربایجان غربی حدود 15 درصد در تعداد کندوها و 1.6 درصد در تعداد زنبورداران افزایش وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از عسل‌‌های تولیدی آذربایجان غربی طبیعی بوده یعنی ساکاروز آن‌ها کمتر از چهار درصد و از نظر کیفیت در حد بسیار مطلوب است.

قریشی با بیان اینکه خوی با تولید بیش از 9 هزار و 600 تن یعنی 50 درصد عسل تولیدی آذربایجان غربی بیشترین میزان تولید عسل را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده، ادامه داد: کمترین میزان تولید عسل مربوط به شهرستان پلدشت با 25 هزار و 730 کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: آذربایجان غربی از نظر تولید عسل و تولید کندوی مدرن مقام نخست کشوری را دارد و تعداد کل کندوهای استان شامل بومی و مدرن براساس آمار سال 92، 953 هزار و 203 کلنی است.

قریشی میانگین تولید عسل از کندوهای مدرن را 20.6 کیلوگرم و میانگین تولید از کندوهای بومی را 7.1 کیلوگرم عنوان کرد و ابراز داشت: میزان تولید عسل در آذربایجان غربی در سال 92 به 18 هزار و 500 تن رسیده و خوشبختانه مانند سال‌های گذشته رتبه نخست تولید عسل را در کشور دارد.

انتهای پیام/61005/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول