اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

وجود 950 هزار کندوی مدرن و بومی عسل در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 950 هزار کندوی مدرن و بومی عسل در آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود 950 هزار کندوی مدرن و بومی عسل در آذربایجان غربی

سید فضل‌الله قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و منابع سرشار از شهد و گرده از قطب‌های مهم برای پرورش زنبور عسل در کشور است.

وی ادامه داد: تعداد 950 هزار کندوی مدرن و بومی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد حدود 90 هزار کندو بومی و 860 هزار کندو مدرن است.

قریشی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 720 نفر بهره‌بردار این صنعت به صورت مستقیم فعالیت دارند و تعداد 2 هزار و 274 نفر نیز به صورت فصلی در زنبورستان‌های آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: حدود 14 تعاونی زنبورداری فعال در سطح استان در انجام خدمات‌رسانی و تهیه نهاده‌ها و ملزومات اولیه زنبورداری بوده که در رشد و توسعه زنبورداری استان نقش موثری دارند.

قریشی متذکر شد: حدود 14 تعاونی فعال زنبورداری، چهار کارخانه بسته‌بندی مدرن عسل و شش کارگاه بسته‌بندی نیمه مدرن عسل و در کنار آن تلاش همکاران جهاد کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات دامی نقش موثری را در افزایش میزان عسل استان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات شاخص در حوزه زنبور عسل، اعلام کرد: در سال 92 دو اقدام مهم در رابطه با زنبور عسل انجام گرفته که یکی شامل تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان زنبور عسل استان بوده و دومین گام اساسی که امید است تا پایان امسال برداشته شود آغاز پروژه پرورش و اصلاح نژاد ملکه در جمعیت‌های بسته است.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول