اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهضت سواد آموزی دشتستان:

99 درصد جمعیت دشتستان باسواد هستند

رئیس نهضت سواد آموزی دشتستان گفت: 99 درصد جمعیت دشتستان باسواد هستند.

99 درصد جمعیت دشتستان باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمد عیدی عصر امروز در نشست با امام جمعه برازجان اظهار داشت: سواددار کردن مردم در جامعه اهمیت زیادی دارد و نهضت سوادآموزی در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی افزود: در دشتستان اقدامات ارزنده‌ای طی چند سال اخیر برای شناسایی افراد بی‌سواد و باسواد کردن آنها انجام شده و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

رئیس نهضت سواد آموزی دشتستان با بیان اینکه 99 درصد جمعیت دشتستان باسواد هستند خاطرنشان کرد:در گروه سنی زیر 30 سال رشد باسوادی به بیش از 99 درصد در این شهرستان رسیده است. 

امام جمعه برازجان نیز با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات کارکنان و معلمان نهضت سواد آموزی، این نهاد را یادگار ارزشمند امام راحل دانست و با اشاره به تاکید اسلام بر فضیلت آموزش و یادگیری سواد گفت: اسلام سوادآموزی را بر هر مرد و زن مسلمان واجب می‌داند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با بیان بخش‌هایی از تاریخ اسلام و اهمیت کتابت قرآن کریم در رشد و اشاعه دین مبین اسلام تاکید کرد: سواد آموزی آنقدر در اسلام با ارزش است که پیغمبر (ص) به اسرای کفار پیشنهاد می‌داد در قبال با سواد کردن مسلمانان آزاد شوند.

امام جمعه برازجان انقلاب اسلامی را یک حرکت عظیم فرهنگی معرفی کرد و افزود: زیبنده نظام برخاسته از این انقلاب نیست که در آن یک فرد بی سواد وجود داشته باشد و خوشبختانه با تیز بینی و آینده‌نگری امام راحل، نهضت سواد آموزی برای مقابله با بی‌سوادی تشکیل شد که ثمرات مبارکی نیز تا کنون داشته است.

انتهای پیام/2452/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول