اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سلامت آموزش و پرورش کامیاران عنوان کرد

ویزیت 7200 دانش‌آموز کامیارانی در طرح تشخیص مشکلات دهان و دندان

کارشناس سلامت آموزش و پرورش کامیاران از برگزاری طرح تشخیص مشکلات دهان و دندان کودکان در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 7 هزار و 270 دانش‌آموز ویزیت شدند.

ویزیت 7200 دانش‌آموز کامیارانی در طرح تشخیص مشکلات دهان و دندان

حسن امامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: طرح تشخیص مشکلات دهان و دندان با همت دکتر حمید نادری و با هماهنگی معاونت پرورشی و کارشناس بهداشت در تمامی مدارس سطح شهر شروع شده و تا اواخر سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص کامیاران است، گفت: تاکنون بالغ بر 7 هزار و 270 دانش‌آموز ابتدایی سطح شهر کامیاران در این طرح مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

امامی تصریح کرد: این طرح به پیشنهاد دکتر نادری و به صورت ویزیت رایگان و طی برنامه زمان‌بندی شده توسط خود شخص وی اجرا می‌شود. هدف این طرح تشخیص مشکلات دهان و دندان در میان کودکان و ارجاع آنها به دندانپزشکی است.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش کامیاران گفت: این پزشک علاوه بر ویزیت رایگان دانش‌آموزان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی نوع و چگونگی بهداشت دهان و دندان برای انجمن‌های اولیا در مدارس نموده است.

اجرای طرح فلوراید در 84 مدرسه شهری و روستایی

امامی در ادامه از توزیع 2 هزار و 511 عدد قرص آهن بین دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان کامیاران خبر داد.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کامیاران با اعلام خبر فوق، گفت: این تعداد قرص در قالب طرح آهن‌یاری در بین دانش‌آموزان 8 مدرسه راهنمایی شهری و روستایی و 7 دبیرستان دخترانه شهری و روستایی این شهرستان توزیع شده است. این طرح با هدف حفظ سلامت دختران در سن بلوغ و به مدت 16 هفته ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه مصرف قرص آهن توسط دانش‌آموزان، گفت: زمان مناسبت مصرف این قرص‌ها ساعت 10 صبح است و توصیه می‌شود همراه با قرص از شیر یا چای استفاده نشود زیرا این دو ماده غذایی اثر درمانی قرص آهن را از بین می‌برد.

امامی همچنین با اشاره به اجرای طرح فلوراید در مدارس، گفت: این طرح یک طرح ملی است که هر ساله در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود. طرح فلوراید در کامیاران در سطح 22 مدرسه ابتدایی شهری و 62 مدرسه ابتدایی روستایی برگزار می‌شود.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کامیاران در پایان با اشاره به اینکه این طرح نوعی واکسیناسیون یک ساله دهان و دندانی کودکان محسوب می‌شود، گفت: طرح فلوراید نوعی ژل بهداشتی است که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/79018/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول