اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد:

بودجه فعلی جوابگوی مناطق گسترده یزد نیست

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به کاهش بودجه‌ها و اعتبارات یزد از یک سو و گستردگی مناطق یزد از سوی دیگر گفت: با این اعتبارات کار زیادی نمی‌توان انجام داد.

بودجه فعلی جوابگوی مناطق گسترده یزد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مردم منطقه محمود آباد یزد با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: سال گذشته تنها 18 درصد بودجه عمرانی یزد محقق شد و امسال نیز شاهد کاهش چشمگیر بودجه یزد در لایحه ارسالی به مجلس بودیم.

وی افزود: بودجه یزد تنها 23 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که به طور قطع، بخشی از این مبلغ نیز تخصیص نمی یابد چنانکه سال گذشته تنها 18 درصد از بودجه اختصاصی، تخصیص یافت.

جوکار با بیان اینکه مناطق یزد نیز گسترده و شامل زارچ، اشکذر، شاهدیه، آزادشهر، بخش مرکزی و ... است، بیان کرد: با این بودجه‌ها نمی‌توان برای مردم کاری انجام داد.

وی در عین حال تاکید کرد: مشارکت مردم لازمه اجرای موفق بسیاری از فعالیت‌های اجرایی است و مسئولان نیز باید در این راستا حرکت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: مسئولان نباید به مردم قول و تعهدی بدهند که از اجرایی شدن آن مطمئن نیستند و اگر انجام کاری، شدنی نیست، نباید مردم را امیدوار کرد.

جوکار در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی های محله محمودآباد یزد، عنوان کرد: از این محله 36 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است و این نشانگر تعهد و دلبستگی مردم محمود آباد به انقلاب دارد.

حسین میرحسینی، نماینده جمعی از اهالی درخواست‌های مردم از جمله آزادسازی سه خانه اطراف مسجد امام حسین، احداث سالن کشتی، احداث پیست سوارکاری، تبدیل مدرسه حر محمودآباد که بلااستفاده رها شده به درمانگاه، تکمیل خیابان‌های بوستان و توران، برطرف شدن کمبود سهمیه آرد نانوایی‌های این منطقه، کمبود کتابخانه و ... را مطرح کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست اظهار داشت: بدون همکاری و مشارکت مردم بسیاری از فعالیت‌های شهرداری امکان‌پذیر نخواهد بود و خوشبختانه مردم محمودآباد با همت خوبی که دارند همکاری لازم را با شهرداری داشته‌اند.

مرتضی شایق افزود: مسئله فضای سبز، آسفالت کوچه‌ها، پلاک گذاری منازل مسکونی، تکمیل آزادسازی خیابان استقلال، بلوار مشیر، خیابان توران را نیز به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

رئیس منطقه یک شهرداری یزد نیز در این نشست یادآور شد: در سه سال مدیریت اینجانب تاکنون 21 هزار متر آزادسازی در این منطقه صورت گرفته که به دلیل همکاری بی‌بدیل مردم محمود آباد است.

سید ابوالفضل کشفی افزود: از سال 89 تاکنون 85 هزار متر از خیابان‌های اصلی و فرعی محمودآباد آسفالت شده و 30 میلیون تومان نیز برای مرمت جوی و معابر آبرسانی باغ‌ها هزینه شده و برای پارک حاشیه رودخانه محمود آباد نیز تاکنون 70 میلیون تومان هزینه شده و 70 میلیون تومان دیگر در سال آینده هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرداری همواره در کنار مردم بوده و هستیم و تمام مشکلات مردم را می‌دانیم، بنابراین بسیاری از موارد درخواست مردمی عنوان شده در این نشست در دستور کار شهرداری قرار داشته و دارد و چیزی نیست که شهرداری از آن بی‌خبر باشد.

در این نشست مقرر شد؛ با گزارش نانوایان محله محمودآباد، سهمیه آرد افزایش پیدا کند همچنین مقرر شد مالکان سه منزل مسکونی در اطراف مسجد امام حسین (ع) محمودآباد، کارشناسان مورد وثوق خود را به شهرداری معرفی کنند تا برای برآورد قیمت املاک آنها اقدام شود.

همچنین مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان زمین چمن این محله را تا پایان سال 93 به اتمام برساند و به رغم آنکه امکان احداث پیست سوارکاری در محمود آباد نیست، کارشناسان این اداره یک بار دیگر برای بازدید زمین اختصاص یافته به این امر به محله مراجعه کنند.

همچنین مقرر شد یک پل مکانیزه در روبه‌روی امامزاده سید جعفر (ع) یزد احداث شود و آسفالت معابر محمودآباد نیز خارج از نوبت انجام شود.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول