اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد

رقابت 16 هزار نفر در مسابقات قرآنی اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در سال‌جاری بیش از 16 هزار نفر در مسابقات قرآنی در سطح استان اردبیل با هم رقابت کردند.

رقابت 16 هزار نفر در مسابقات قرآنی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در گرامیداشت هفته وقف و در تجلیل از واقفان برتر اردبیل اظهار داشت: یکی از عملکردهای اوقاف در حوزه فرهنگی اجرای برنامه‌های قرآنی است که طرح تربیت حافظان قرآن در اولویت جدی قرار گرفته تا با تربیت حافظان بتوانیم دغدغه مقام معظم رهبری را که باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن تربیت شود، برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف تربیت یک میلیون نفر از این قاریان را در دستور کار قرار داده تا در مدت چهار سال این امر را انجام دهد.

مشهوری‌نظری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است سالانه 250 هزار حافظ در کشور تربیت شود که سهم استان اردبیل در دو سال اخیر بیش از هشت هزار و 700 قاری بوده که تا پایان امسال با برگزاری آزمونی گواهی لازم به قبول‌شدگان اهدا می‌شود.

این مسئول به برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف و در گروه‌های سنی متفاوت اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته حدود 10 هزار نفر و امسال نیز 16 هزار نفر در این مسابقات حضور داشتند.

وی از حضور 400 هزار نفر عزادار در امامزاده‌های استان در ایام ماه محرم و صفر خبر داد و اضافه کرد: 25 امامزاده مشهور و معروف این استان میزبان عزاداران حسینی بودند که در امامزاده سید صدرالدین برای اولین بار برنامه‌های مناسبتی ماه محرم برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به برگزاری برنامه پیوند آسمانی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت واقفان در تسهیل امر ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: ما همچنان چشم انتظار کمک‌های خیرین و واقفان در این زمینه هستیم تا امر ازدواج آسان و کم هزینه رونق یافته و توسعه پیدا کند.

مشهوری‌نظری از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری در مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: طرح پالایش امامزاده‌ها در بیش از 190 امامزاده و بقاع متبرکه انجام شد به طوری که در این طرح ما کلیه مشخصات امامزاده‌ها، سوابق آنها، عکس‌ها و مختصات این امامزاده‌ها را گردآوری کردیم که از بین آنها 123 بقعه و امامزاده شاخص به ثبت رسیده که اطلاعات نرم‌افزاری در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود:‌ در این طرح پالایش نرم‌افزاری، مکان‌نمایی و مشخصات جغرافیایی امامزاده‌ها ثبت شده و برای هر امامزاده نیز شماره حسابی تعیین شده تا هموطنان بدون مراجعه به محل امامزاده نذر و نذورات خود را پرداخت کنند.

مرمت 11 هزار متر مربع فضای امامزادگان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به حوزه عمرانی فعالیت اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: ‌در این حوزه 15 امامزاده در استان اردبیل در مرحله مرمت و بازسازی قرار گرفته که در مجموع قرار است 11 هزار متر مربع فضای عمرانی در امامزاده‌ها انجام شود.

مشهوری‌نظری از تکمیل مرمت و بهسازی امامزاده سید صدرالدین خبر داد و تصریح کرد: ‌تا دو هفته آینده ضریح منور این امامزاده نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات تخریب و بازسازی امامزاده سید عبدالله آتشگاه در مدت 1.5 سال و بقعه پیرعبدالقاسم، سید عبدالله کلور و امامزاده سیدابراهیم خمس عملیاتی شده و آماده نصب ضریح و آیینه‌کاری است.

مشهوری‌نظری به طرح جامع توسعه حریم امامزاده سید صالح اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این امامزاده به دلیل واقع شدن در هسته مرکزی شهر و عدم محدودیت توسعه فضا در غربت واقع شده که امیدواریم در شأن این امامزاده فعالیت‌های عمرانی انجام شود.

انتهای پیام/62001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول