اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 روز آینده

طرح فاضلاب مسکن مهر کاشان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از بهره‌برداری طرح فاضلاب شهری در مسکن مهر این شهرستان طی 10 روز آینده خبر داد.

طرح فاضلاب مسکن مهر کاشان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا اسدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آبفا اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهری کاشان با 100 میلیارد تومان تسهیلات از بانک توسعه اسلامی‌امروز با حدود 90 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی افزود: در حال حاضر 177 کیلومتر از 200 کیلومتر اجرای شبکه فاضلاب شهری کاشان اجرا شده و ادامه این پروژه با سرعت در خطوط فرعی در حال اجرا است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان همچنین از پایان اجرای خطوط اصلی شبکه فاضلاب شهری در مرکز شهرستان توسط پیمانکار اول این پروژه خبر داد و تصریح کرد: 25 کیلومتر از شبکه اصلی فاضلاب شهری کاشان به پایان رسیده و اجرای این پروژه در خطوط فرعی توسط دو پیمانکار دیگر در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه، تاکنون 98 کیلومتر از 102 کیلومتر خطوط فرعی شبکه فاضلاب شهری در تعهد پیمانکار دوم این پروژه اجرا شده، پیش‌بینی کرد: 4 کیلومتر باقیمانده در تعهد این پیمانکار تا پایان بهمن ماه سال جاری اجرا شود.

اسدی، 55 کیلومتر از 72 کیلومتر خطوط فرعی شبکه فاضلاب کاشان را در تعهد پیمانکار سوم دانست و یادآور شد: اجرای پروژه فاضلاب شهری که پیش از این قرار بود تا پایان آذرماه سال جاری به پایان برسد به دلیل برگزاری انتخابات و تغییر در مدیریت شهری این شهرستان به تأخیر افتاده است.

وی در ادامه از افزایش 20 درصدی وام پروژه فاضلاب شهری کاشان به میزان 14 میلیون یورو خبر داد و عنوان کرد: تایید و تصویب این میزان تسهیلات بعد از دیدار و بازدید ‹‹ طهیر احمد›› نماینده بانک توسعه اسلامی از مراحل اجرای این پروژه در آذر ماه سال جاری بود.

این مسئول، موفقیت در اجرای این پروژه را حاصل کار گروهی و تیمی مجموعه مدیران شرکت و شهرستان کاشان ذکر و خاطرنشان کرد: موفقیت در اجرای پروژه فاضلاب شهری کاشان به یک نفر خاص وابسته نیست.

اسدی، اجرای پروژه فاضلاب شهری کاشان را هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت در مقایسه با پروژه‌های مشابه در حال اجرا در شهرهای قم و مشهد یک سند افتخار و بیانگر توانمندی نیروهای بومی شهرستان کاشان اعلام کرد.

به گفته وی امیدواریم همان گونه که شهروندان کاشانی از ابتدای پروژه تاکنون حامی و پشتیبان شرکت آبفای کاشان برای اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه عظیم در کاشان بوده‌اند در ادامه نیز حمایت کنند تا به زودی پروژه افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل آبفای کاشان، جلوگیری از آلودگی منابع آب منطقه به نیترات، حفظ محیط زیست و استفاده مجدد از پساب فاضلاب در مصارف فضای سبز و صنعت را از مهمترین اهداف اجرای پروژه فاضلاب شهری در کاشان برشمرد.

اسدی در ادامه، استفاده از یک‌هزار و 100 لیتر بر ثانیه ، ظرفیت نهایی پروژه انتقال آب زاینده‌رود به شهرستان کاشان را یکی از مطالبات به حق مردم منطقه کاشان دانست و افزود: با افزودن آب زاینده‌رود به کاشان در حال حاضر میزان آب از 200 لیتر بر ثانیه به 300 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

به گفته وی، با این وجود، این میزان آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان در مقایسه با حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای این پروژه و با توجه به بحران شدید بی‌آبی و خشکسالی‌های متوالی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل کافی نیست.

وی بحران خشکسالی و بی‌آبی در منطقه کاشان را نگران‌‌کننده خواند و بیان داشت: در صورت اختصاص یک‌‌هزار و 100 لیتر بر ثانیه به کاشان، مشکل بحران بی‌آبی منطقه کاشان هر چند در کوتاه‌مدت برطرف می‌شود اما در درازمدت نمی‌تواند بحران بی‌آبی منطقه را رفع کند.

پروژه بزرگ شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان کاشان اولین طرح مشارکتی جمهوری اسلامی ایران با بانک بین‌المللی توسعه اسلامی است که با تلاش و پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان با 62 میلیون یورو در مدت چهار سال و در وسعت 400 کیلومتر در حال اجراست.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول