اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

امدادرسانی به 626 زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امدادرسانی به 626 زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

امدادرسانی به 626 زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا وفایی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری دستگاه‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و پایانه‌های ستاد تسهیلات زائران استان خراسان رضوی اظهار کرد: طی دهه پایانی ماه صفر اورژانس مشهد با 98 پایگاه جاده‌ای و 69 پایگاه شهری از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد و غیره با 197 تیم عملیاتی آماده‌باش کامل اقدام به خدمات‌رسانی به زائران علی‌ ابن موسی‌الرضا (ع) کردند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این ایام در مجموع ماموریت‌ها تفاوت بارزی نداشتیم، افزود: نزدیک به 4 هزار و 962 مورد اعزام منجر به انتقال بیمار، هزار و 586 درمان در محل و سایر موارد شامل لغو ماموریت یا فوت بوده است.

وفایی‌نژاد تاکید کرد: از مجموع 4 هزار و 962 مورد، 711 مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه 70 مورد تصادفات در نقاط جاده‌ای مشهد بوده است، اضافه کرد: تصادفات نسبت به سال گذشته 8.5 افزایش داشته است.

رئیس اورژانس مشهد تصریح کرد: پرکارترین روز اورژانس در تاریخ یازدهم دی‌ماه رقم خورد که 5 هزار و 141 مورد تماس داشته و 568 ماموریت به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در دهه پایانی صفر در ارتباط با استان خراسان رضوی ماموریت‌های تصادفی در کل استان هزار و 101 مورد بوده که 3.2 دهم درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و 189 مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای استان بوده است.

وفایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ارتباط با زائران پیاده در مشهد 86 مورد تماس با اورژانس در مواردی مثل بیماری‌های قلبی، سردرد و گرفتگی عضلات داشتیم که 53 مورد انتقال به بیمارستان و سایر موارد به صورت درمان در محل و یا لغو ماموریت و غیره بوده است.

رئیس اورژانس مشهد با اشاره به اینکه در این ایام به 626 مورد زائر پیاده خدمات‌رسانی شده است، افزود: در این ایام سه مورد حادثه ویژه نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حادثه ویژه به تعداد مصدوم یا فوت بالای 4 نفر گفته می‌شود، اظهار کرد: یک مورد از موارد حادثه ویژه مسمومیت گروهی از روستایی در رباط‌ سفید بوده که 50 نفر توسط مرکز بهداشتی درمانی درمان و مرخص شد‌ند و 27 نفر نیز به اورژانس منتقل شده بودند.

این مسئول در مورد حادثه ویژه دوم نیز گفت: 5 نفر از زائران پیاده در مسیر چناران به مشهد توسط گاز بخاری مسموم شده‌اند و در مورد حادثه ویژه سوم نیز گاز منوکسید‌کربن در یکی از مدارس مشهد منجر به مسمومیت چند زائر شد که 4 نفر در محل درمان و 8 نفر به بیمارستان برای مداوا منتقل شدند.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول