اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس 115 خراسان رضوی:

بزرگ‌ترین مشکل اورژانس خراسان رضوی کمبود نیرو و بودجه است

رئیس اورژانس 115 خراسان رضوی گفت: بزرگ‌ترین مشکل اورژانس استان کمبود نیرو و بودجه است که با توجه به حجم عظیم مسافر و جمعیت استان، امیدواریم مسئولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

بزرگ‌ترین مشکل اورژانس خراسان رضوی کمبود نیرو و بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین اسحاقی عصر امروز در بازدید از مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی با گلایه از کمبود نیرو در اورژانس استان اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین مشکل اورژانس استان کمبود نیرو و بودجه است که با توجه به حجم عظیم مسافرانی که هرساله به این استان سفر می‌کنند و جمعیت این استان، امیدواریم مسئولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت اورژانس استان نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب بوده است، ادامه داد: وضعیت پوشش اورژانس جاده‌ای با توجه به تعداد زیاد تردد‌ در جاده‌های استان و سفر هم‌میهنانمان به شهر مقدس مشهد بسیار مهم است؛ از همین رو و با توجه به نگاه ویژه‌ای که در این زمینه وجود داشته، اکنون می‌توان اعلام کرد که پوشش اورژانس جاده‌ای در جاده‌های استان خراسان رضوی 100 درصد است.

اسحاقی درباره اورژانس داخل شهر مشهد نیز متذکر شد: اگرچه تعداد پایگاه‌های اورژانس شهری در چند سال اخیر نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته، اما هنوز در حد و اندازه شهری همچون مشهد نیست و امیدواریم در سال های آینده با بودجه‌ای که مسئولان در نظر خواهند گرفت، مشکلات اورژانس داخل شهری نیز برطرف شود.

وی از توسعه و رشد اورژانس حرم مطهر رضوی ابراز خرسندی و عنوان کرد: در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 حرم مطهر امام رضا(ع) تنها یک پایگاه اورژانس داشت که نیروهای آن نیز توسط اورژانس 115 مشهد تامین می‌شد، اما خوشبختانه امروز 6 پایگاه اورژانس در سطح صحن‌های حرم مطهر رضوی وجود دارد که مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن از جمله دستگاه الکتروشوک و آمبولانس هستند که این پیشرفتی تحسین‌برانگیز است.

وی با بیان اینکه وضعیت اورژانس حرم مطهر از نظر تعداد پرسنل در شرایط مطلوبی است، توصیه کرد: اورژانس حرم مطهر امکانات بسیار خوبی دارد، اما به نظر می‌رسد تعداد برخی تجهیزات کافی نیست. به عنوان مثال اکنون در اورژانس حرم مطهر تعداد دو دستگاه الکتروشوک وجود دارد که با توجه به اهمیت این دستگاه در شرایط اورژانسی تعدادش کافی نیست.

اسحاقی درباره همکاری‌های اورژانس 115 مشهد با آستان قدس رضوی، ابراز داشت: اورژانس مشهد و آستان قدس رضوی همکاری‌های فراوانی با یکدیگر دارند و در بیشتر برنامه‌ها از جمله تحویل سال و شب‌های احیا، اورژانس استان با مستقر کردن نیروهای امدادی خود در دو حوزه داخل و خارج از حرم مطهر رضوی به زائران حضرت امام رضا(ع) خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول