اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

مسئولان بستر مناسب برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم کنند

امام جمعه زنجان گفت: مسئولان باید بستر مناسب برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را فراهم کنند.

مسئولان بستر مناسب برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان زنجان اظهار داشت: ظرفیت کار با قرآن کریم ظرفیت بالایی است.

وی با بیان اینکه با ارائه خدمت به قرآن کریم همه حق مطلب ادا نمی‌شود، تصریح کرد: در حوزه حفظ و ارتقای قرآن کریم باید برنامه‌های جدی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند بر اساس چشم انداز ایران اسلامی باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشورمان وجود داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه این تعداد افراد حافظ قرآن کریم نیز کافی نیست، افزود: قطعا با عملیاتی شدن این افق گام‌های بلندی در این زمینه برداشته می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت بالایی در زمینه ترتیل و حفظ قرآن برخوردار است، گفت: مسئولان باید بستر لازم را برای تحقق این امر فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای اقدامات جدی در این باره استعدادهای کودکان و نوجوانان شکوفا می‌شود، بیان داشت: با تلاش مسئولان باید قابلیت‌های موجود افزایش یابد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه فراهم سازی بستر مناسب در زمینه سخت افزاری و حفظ قرآن بر عهده مسئولان است، عنوان کرد: اقدام نرم افزاری در این حوزه بر عهده نوجوانان و جوانان با استعداد است.

این مسئول با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب نیز در تحقق این امر وظیفه سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: این مسئولیت فقط بر عهده این افراد نیست بلکه هر عضو جامعه قرآنی و تک تک افراد باید برای ارتقای سطح قرآنی تلاش کنند.

خاتمی از نوجوانان و جوانان حافظ قرآن خواست تا هم سن و سالان و نوجوانان خانواده و اقوام خود را به سمت قرآن جذب کنند، تصریح کرد: تحقق این امر نیاز به امکانات خاصی ندارد و با همت و تلاش محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان برای شکوفایی استعدادهای خود گام بردارند، متذکر شد: خدمت به قرآن فقط بر عهده روحانیون نیست بلکه همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان با برنامه ریزی در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه خانه‌های که قرآن در آنها قرائت می‌شود فرشتگان در آن خانه‌ها نازل می‌شوند، تصریح کرد: از این خانه‌ها آبادتر خانه دل انسان است که به برکت انس با قرآن روشن می‌شود.

این مسئول گفت: دلی که به این نور روشن شود برای ظلمت و تمایلات گناه جایی ندارد و یکی از راه‌های اصلاح جامعه همین امر است.

خاتمی با اشاره به اینکه در سال 89 در روستای «اژدهاتو» زنجان حتی یک نفر حافظ قرآن وجود نداشت، اذعان داشت: با همت روستاییان هم اکنون 40 نفر حافظ قرآن در این روستا وجود دارد.

وی در پایان متذکر شد: با تلاش اداره کل اوقاف و جوامع قرآنی باید تعداد حافظان قرآن در جامعه اسلامی افزایش یابد.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول