اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان مازندران خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی باغبانی در مازندران

معاون جهاد کشاورزی استان مازندران، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی باغبانی در مازندران خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی باغبانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، بعدازظهر امروز کارگاه آموزشی هرس درختان سیاه‎ریشه هسته‎دار با شرکت کشاورزان پیشرو استان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان‌های مازندران و گلستان در روستای کیاپی میاندرود برگزار شد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این نوع برنامه‎های آموزشی در راستای بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و باغبانی در قالب کارگاه‎های آموزشی عملی برای کارشناسان و بهره‎برداران برگزار شده است.

یحیی ابطالی ادامه داد: امروز کارگاه هرس درختان سیاه‎ریشه هسته‏دار مانند هلو شلیل و آلو برگزارشده است که با حضور محققین برجسته ملی و کارشناسان دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی در میاندرود برگزار شده است.

وی گفت: برای شرکت در این کارگاه آموزشی کارشناسان کشاورزی مدیریت کشاورزی همه شهرستان‎های استان مازندران خصوصا مناطق میانی و شرقی استان مازندران که درختان هلو و شلیل بیشتری در آن کشت می‏شود همچنین از هر شهرستان سه تا پنج کشاورز پیشرو شرکت دارند.

ابطالی هدف این کارگاه را تغییر کشاورزی و باغداری سنتی به صنعت کشاورزی و یا باغداری صنعتی دانست و ادامه داد: در سال‌جاری این پنجمین کارگاه آموزشی برگزار شده است و قبل از این موضوعاتی مانند مدیریت تغذیه نیز در کارگاه‎ها مورد آموزش قرار گرفته است.

معاون جهاد مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع کشت محصولات کشاورزی در استان و اولویت‎های مازندران این کارگاه‎ها در زما‎ن‎های مختلف در استان برگزار می‎شود همچنین بعد از برداشت محصول مرکبات کارگاه آموزش هرس مرکبات را داریم.

ابطالی در پایان گفت: در برنامه‎های آینده برگزاری این کلاس‌ها مدیریت تغذیه زمستانه موضوع هرس محلول پاشی زمستانه همچنین مسئله حفظ سلامت گیاه و احداث باغ به شیوه مدرن را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/86021/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول