اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مهم‌ترین اولویت استان همدان است

استاندار همدان گفت: مهم‌ترین اولویت مدیران استانی توجه به ایجاد اشتغال و تلاش برای رونق اقتصادی و افزایش تولید است.

ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مهم‌ترین اولویت استان همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در نخستین سفر کاری خود به شهرستان نهاوند در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: آنچه استحکام پایه‌ها و زیرساخت‌های جامعه در گرو توجه به ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان جویای کار است.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور در عرصه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی است، گفت: برای رساندن استان به جایگاه واقعی خود باید مدیران با برنامه و کار کارشناسی شده گام بر دارند.

استاندار همدان با اشاره به ایجاد برنامه‌های مختلف برای ایجاد تولید و رونق‌ کشاورزی، گردشگری و صنعت بیان داشت: با نظر کارشناسان، در هر بخش اقدام به ارائه برنامه‌های مفید و اثرگذاری شده که در صورت نهادینه شدن و اجرایی شدن آنها موجبات تحول اساسی در حوزه‌های مختلف استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و... خواهد شد.

وی با اشاره به یکی از اساسی‌ترین نیازهای استان گفت: وحدت و همدلی میان تمام جریانات و گروه‌ها موجب توسعه روزافزون در ابعاد مختلف جامعه به ویژه استان همدان خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه‌ نهاوند افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نهاوند در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان وجود سراب‌های پرآب و خروشان است که موجب رونق کشاورزی و تولید در این بخش شده است.

فرماندار نهاوند نیز شهرستان نهاوند را قطب تولیدات کشاورزی، باغی و زراعی استان خواند و گفت: سالانه در نهاوند بیش از 627 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 310 میلیارد تومان تولید می‌شود.

مجتبی مولوی با اشاره به اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه در نهاوند افزود: با وجود کاهش اعتبارات با مدیریت مناسب و تلاش شبانه‌روزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی نهاوند هیچ یک از پروژه‌ها و طرح‌ها تعطیل یا راکد نیستند و این نقطه مثبت مدیران این شهرستان است.

وی از بهره‌مندی بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان از نعمت گاز خانگی خبر داد و گفت: امسال 10 روستا در این شهرستان گازرسانی شده است.

فرماندار نهاوند با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز در محورهای نهاوند افزود: با توجه به حساسیت موضوع و به دلیل کاهش تصادفات جاده‌ای امسال در پنج نقطه حادثه‌خیز در سطح محورهای ورودی و خروجی این شهرستان عملیات ساماندهی آغاز شده است.

وی گفت: تلاش می‌شود در صورت وجود شرایط آب و هوای مناسب این پنج نقطه با سرعت ساماندهی شوند.

نماینده سابق نهاوند در مجلس نیز با بیان خدمات پنج ساله‌اش در نهاوند در دوران مجلس هشتم و سال اول مجلس نهم برای پیشرفت شهرستان نهاوند افزود: در این مدت اعتبارات مناسبی برای اجرای چندین طرح عمرانی و عام‌المنفعه ویژه نهاوند تخصیص یافت.

مهدی سنایی با اشاره به تلاش برای سفر برخی وزراء در دولت نهم و دهم به نهاوند بیان داشت:‌ در یکی از سفرهای وزیر وقت مسکن و شهرسازی بیش از 24 میلیارد تومان برای شتاب گرفتن پروژه‌های مسکن مهر نهاوند خارج از اعتبارات تخصیص یافته به نهاوند اختصاص یافت.

وی که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در روسیه انتخاب شده به نقش روسیه در ایران اشاره کرد و گفت: در مدت زمانی که اکثر کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد مشکل برای جلوگیری از پیشبرد اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بودند، روسیه همواره به عنوان حامی ایران اسلامی بوده است.

امام جمعه نهاوند نیز در این مراسم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به واسطه داشتن خلق و خوی استکبارستیزی و حق‌طلبی به عنوان الگوی مناسب برای تمام کشورها و به ویژه کشورهای مسلمان و آزاده‌خواه منطقه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی شکر نعمت خدمت در نظام جمهوری اسلامی را تلاش برای خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم خواند و گفت: از آنجایی که مردم ولی‌نعمت ما هستند بنابراین مسئولان باید برای خدمت به مردم افتخار کنند.

قبل از شروع جلسه، استاندار همدان با حضور در گلزار شهدای نهاوند به مقام شامخ و رفیع شهدا ادای احترام کرد

انتهای پیام/89016/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول