اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلیجان:

وقف توزیع ثروت در جامعه را گسترش می‌دهد

امام جمعه دلیجان گفت: یکی از فلسفه‌های وجودی وقف عدالت اجتماعی و توزیع ثروت در جامعه است که باید به این مهم پرداخته شود.

وقف توزیع ثروت در جامعه را گسترش می‌دهد

غلامرضا نیشابوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هر کس لازم است حداقل چیزی را از اموال خود وقف کند، چرا که وقف یکی از بهترین راه‌های انجام خیر برای همیشه زندگی دنیوی و اخروی است.

وی ثبت سه وقف جدید در شهرستان دلیجان همزمان با هفته وقف امسال را نشانه عشق مردم دلیجان به این سنت حسنه دانست و ادامه داد: وقف یک قطعه زمین به مساحت 530 متر مربع برای عمران و آبادانی آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) در روستای هستیجان، وقف یک قطعه زمین به وسعت 520 متر مربع برای ساخت حسینیه در روستای فرنق و خرید یک دستگاه اکو قلب به مبلغ 850 میلیون ریال توسط واقف برای بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان نشانه فراموش نشدن سنت حسنه وقف در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف این فریضه مهم در جامعه همچنین گسترش فرهنگ وقف و انتقال آن به نسل جوان یکی از موثرترین راه‌ها برای احیای سنت حسنه وقف به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های وجودی وقف عدالت اجتماعی و توزیع ثروت در جامعه است که باید به این مهم پرداخته شود.

امام جمعه دلیجان ترویج سنت حسنه وقف به عنوان یکی از آموزه‌های دینی در جامعه را نیازمند یک حرکت منسجم از سوی مردم و مسئولان دانست و بیان داشت: وقف در جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ائمه اطهار(ع) خود از بزرگ‌ترین واقفان بوده‌اند.

امام جمعه دلیجان خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف ریشه در سیره و روش پیامبر اعظم(ص)، حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) دارد که فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف این فریضه مهم در جامعه یکی از موثرترین راه‌ها برای احیای این سنت است.

نیشابوری بیان داشت: سنت حسنه وقف و توجه به امور خیریه گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان جامعه است که باید در ترغیب مردم جامعه در احیای این سنت حسنه و عمل به آن تلاش مضاعف کرد.

انتهای پیام/87002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول