اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر مشهد خبر داد

پیش‌بینی جذب 6 هزار میلیارد تومان سرمایه در بودجه 92 شهرداری مشهد

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: در بودجه سال 92 شهرداری مشهد مبلغی حدود 6 هزار میلیارد تومان برای جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران برای شهر مشهد پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی جذب 6 هزار میلیارد تومان سرمایه در بودجه 92 شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، محسن انتظاری هروی اظهار داشت: در بودجه سال 92 شهرداری مشهد مبلغی حدود 6 هزار میلیارد تومان به‌منظور جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران برای شهر مشهد پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این سرمایه را می‌توان در مقوله‌هایی همچون زیارت، سکونت، تجارت، حمل و نقل، گردشگری و توسعه همه‌جانبه شهر هزینه کرد و این موارد معیارهایی است که برای معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه‌هایی شهرداری مشهد به سبب همکاری و همراهی سرمایه‌گذاران اقدام به ارائه پروانه و زمین رایگان می‌کند تا ضمن شراکت منبع درآمدی برای شهرداری شود.

انتظاری هروی یادآور شد: در بخش سرمایه‌گذاری، افرادی از مشهد، ایران و جهان وجود دارند که خود به خود متوجه وجود چنین بسترهایی برای سرمایه‌گذاری می‌شوند که همواره معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از آن‌ها استقبال و استفاده بهینه کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری شورای شهر مشهد ادامه داد: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران را با ذکر اولویت به شورا ارائه می‌کند تا شورا به بررسی و نظارت بر انجام آنها بپردازد.

وی گفت: با جذب سرمایه‌گذار در مشهد، وضعیت اقتصادی این شهر به طور ویژه در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد و همواره شورای شهر نیز از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افراد حقیقی در مشهد استقبال می‌کند.

انتظاری اضافه کرد: پروسه تعریف شده شورای شهر مشهد برای معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری برای پنج سال است و بعد از این مدت قطعا مردم مشهد شاهد اتفاقات مثبت در امر زیرساختی و روساختی این شهر می‌شوند و نیز این سرمایه‌ها نقش بسیار مهمی در بحث بودجه شهر دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر دو سال یکبار این معاونت اقدام به برگزاری همایش ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد کرده و سرمایه‌گذاران را فراخوان کرده تا در ‌‌نهایت به جذب سرمایه و اعتلای شهر مشهد بینجامد.

وی افزود: به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنم این همایش را در ابتدای سال 93 برگزار کنند تا گام‌های مثبتی برای شهر مشهد هرچه زود‌تر برداشته شود.

وی ادامه داد: در چشم‌انداز 1404 شهر مشهد مواجه است با 40 میلیون زائر در سال پس می‌توان پیش‌بینی کرد که مشهد نیازمند چه میزان زیرساخت و امکانات است و این می‌طلبد با جذب بیشتر سرمایه‌گذاران اقدام به رفع خلأهای موجود کنیم.

انتظاری اذعان داشت: باید سازوکاری راه‌اندازی شود تا تمامی دستگاه‌های مسئول در این زمینه گرد هم آیند و بحث زائر و گردشگر را به صورت یکپارچه در مشهد پشتیبانی کنند تا به رونق اقتصادی این شهر منجر شود.

انتظاری در پایان گفت: شورا و شهرداری مشهد برای این موضوع باید برای سنین مختلف برنامه‌ای جامع طراحی کند و رسانه‌ها با پرداختن به این امر و حساس‌سازی دستگاه‌های مسئول اقدام به ایجاد فضای رشدگونه شهر مشهد کنند

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول