اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس مطرح کرد

سه گام مهم برای مهار تورم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین گام در هدفمندی یارانه به منظور موفقیت در این طرح تفکیک اقشار پر درآمد از کم‌درآمد است، سه محور مهم را برای جلوگیری و مهار تورم تشریح کرد.

سه گام مهم برای مهار تورم

 عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در نشستی که با کارشناسان اقتصادی دولت انجام دادیم چند مسئله برای تورم مطرح است که گام اول مدیریت در پرداخت یارانه‌ها، گام دوم بالا بردن قدرت پول ملی و گام آخر قدرتمند سازی سیاست خارجی است.

وی افزود: باید در مقابل نگاه‌های دشمن به ویژه دلالان اقتصادی که با هدف  تهدید صورت می‌گیرد محکم و هوشیار باشیم چون اینها در صدد آن هستند که سیاست خارجی ما را به عنوان مسائل اقتصادی حل و در نهایت تخریب کنند.

فتاحی ادامه داد: برای کاهش تورم یک راه‌حل به پایین آوردن قیمت دلار، بالا بردن قدرت پول ملی کشور و کم کردن نقدینگی است و باید ساختارهای قدرتمند اقتصادی کشورمان، از جمله هدفمندی یارانه‌ها را مدیریت کنیم و سیاست‌های اقتصادی کشور را با شیب ملایم بالا ببریم.

وی تصریح کرد: همچنین با برنامه‌هایی در آینده نظیر جذب توریست و سرمایه‌گذاری‌های سودآور در کشورهای همجوار مانند ارمنستان، ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ایجاد بازارچه‌های مرزی و تعامل با این کشور‌ها میزان تورم را در کشور پایین آورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: به علت اینکه آذربایجان غربی با چند کشور دیگر هم‌مرز است باید در این استان سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور را پویا کنیم.

وی افزود: لازمه کار این است که سیاست داخلی و خارجی آرام و متحد و بدون تنش باشد و با درایت عمل کند در این صورت اقتصاد کشور خود به خود شکوفا خواهد شد.

فتاحی تاکید کرد: یکی از علل تورم، یارانه است، یارانه‌ها در بعضی زمینه‌ها واقعا مشکلاتی بر اقتصاد کشور و مردم وارد کرده است که غیرقابل جبران هستند و دولت هر ماه 5 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به همه مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر واریز می‌کند که در این اواخر دولت اعلام کرد دیگر توانایی پرداخت یارانه به همه اقشار را ندارد.

وی یادآور شد: اگر این 5 هزار میلیارد تومان وارد شبکه عمرانی کشور شود تمام زیرساخت‌های کشور عوض می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: قبل از پرداخت یارانه‌ها باید اقشار پردرآمد از اقشار نیازمند تفکیک می‌شد و با بررسی‌های اساسی، یارانه را به اقشار نیازمند، افراد بد سرپرست و بی‌سرپرست اختصاص می‌دادند.

انتهای پیام/61007/ک30/ث3001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول