اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مورد مناطق ملی گردشگری بجنورد انجام شد

بررسی نامه اسفندیار رحیم مشایی در نشست شورای اسلامی بجنورد

نامه اسفندیار رحیم مشایی در مورد تصویب مناطق ملی گردشگری بش قارداش و باباامان که توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ارسال شده بود در نشست شورای اسلامی بجنورد بررسی شد.

بررسی نامه اسفندیار رحیم مشایی در نشست شورای اسلامی بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد در این نشست که عصر امروز برگزار شد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی طی رونوشت نامه‌ای که به امضای رحیم مشایی رسیده است به شورای شهر اعلام کرده بش‌قارداش و باباامان به عنوان منطقه نمونه گردشگری در سفر رئیس جمهور مصوب شده ‌لیکن اکنون با گذشت 6 سال طرحی از سوی شهرداری ارائه نشده است.

طی نامه میراث فرهنگی استان از شهرداری و شورای شهر خواسته شده تا با توجه به گذشت 6 سال از این موضوع، نماینده‌ای توسط شهرداری مشخص شود.

البته یک عضو دیگر شورای شهر با اشاره به نامه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به شورا آن را تا حدی ابهام‌آمیز خواند و گفت: آنان در گذشته یک نامه‌ای را به شهرداری ارسال کرده که بر‌اساس آن تمامی اختیارات این بوستان‌های ملی به میراث فرهنگی تفویض می‌شد.

سیدمحمد لنگری اظهار کرد: قرار بود تا این توافق‌نامه اصلاح شود، متأسفانه این نامه بعد از گذشت سال‌ها از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح نشده است.

به گزارش فارس، پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفته بود: بوستان‌های ملی بش قارداش و باباامان در معرض حذف از فهرست مناطق نمونه ملی گردشگری است.

علی کاظمی با اشاره به ضرورت تهیه طرح مطالعاتی برای جلوگیری از این موضوع تصریح کرد: البته مذاکراتی با شورای چهارم اسلامی شهر بجنورد انجام شده که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

وی گفت: انتظار ما از شهردار جدید و شورای شهر این بوده تا سریع‌تر برای انجام طرح‌های مطالعاتی مشارکت کرده تا از حذف این بوستان‌ها از فهرست آثار ملی جلوگیری شود.

بوستان ملی باباامان در 10 کیلومتری شرق بجنورد و بوستان ملی بش قارداش در 6 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارند.

به گزارش فارس، در این نشست برخی توافقات در شورای اسلامی مطرح شد که به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول