اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

583 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده پرداخت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در هشت سال گذشته بیش از 583 میلیارد تومان تسهیلات در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به واحدهای تولیدی و اشتغال‌زا پرداخت شده است.

583 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این تسهیلات هر چند در مقاطع مختلف با مشکلات و برخی تنگناها روبه‌رو بوده اما فرصت اشتغال و کارآفرینی خوبی نیز فراهم کرده تا علاقمندان بتوانند با برخورداری از این تسهیلات در حوزه تولید و اشتغال ورود پیدا کنند.

وی به کندی پرداخت این تسهیلات در سال‌های اخیر به رغم حل بسیاری از موانع و مشکلات اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری تنها 18 میلیارد تومان تسهیلات از این محل برای متقاضیان در استان اردبیل پرداخت شده که به نظر می‌رسد همچنان این پرداختی‌ها با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌روست که باید نسبت به حل آن اقدام لازم را انجام داد.

منوری تصریح کرد: تمام تلاش و همت مجموعه دستگاه‌های اجرایی و دولتی در استان بر این است تا فرصت‌های اشتغال بیشتر فراهم آید که در این زمینه باید با تدبیر مناسب عمل کرده و اقدامات جدی و سازنده را به انجام رساند.

این مسئول یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال‌جاری را سر و سامان دادن به وضعیت اشتغال در مناطق مختلف به ویژه استان‌های کم برخوردار بیان کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه به عنوان یک اصل در دستور کار است رونق‌بخشی به واحدهای تولیدی و صنعتی است که این امر با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌جاری از تعهد اشتغال استان بیش از 75 درصد محقق شده و با رویکردی جدید سعی بر این است تا اشتغال بر محور مهارتی و حرفه‌آموزی باشد که سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: ما در جلسات شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری تاکید زیادی بر حمایت از سرمایه‌گذاران به ویژه کارآفرینان کار بلد و با تجربه داریم که در این زمینه استاندار اردبیل نیز بارها خواسته‌اند تا موانع پیش رو در مسیر سرمایه‌گذاری برطرف شده و یک حرکت منسجم را در ایجاد فرصت‌های اشتغال مطلوب‌تر شاهد باشیم.

منوری بیان کرد: بدون توسعه آموزش‌ها و مهارت‌آموزی امکان ایجاد فرصت‌های اشتغال میسر نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما صاحب ایده، فکر، مهارت و فنون لازم باشند تا در دستیابی به بازار اشتغال با تنگناها و مشکلاتی روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول