اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

320 میلیارد تومان تسهیلات معوقه بنگاه‌های کوچک و زودبازده پرداخت شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: 320 میلیارد تومان تسهیلات معوقه بنگاه‌های کوچک و زودبازده باید به همت وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود.

320 میلیارد تومان تسهیلات معوقه بنگاه‌های کوچک و زودبازده پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: ما هفته جاری در اتاق میزبان وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بودیم که در این جلسه بنده و سایر مسئولان اتاق مشکلات واحدهای تولیدی را که 70 درصد این واحدها در دریافت تسهیلات با مشکلاتی جدی روبه‌رو هستند، مطرح کردیم تا در این زمینه اقدام جدی و اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار اخیر خود با مسئولان اتاق ایران اعلام کرد که پرداخت تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده ادامه می‌یابد که امیدواریم 320 میلیارد تومان تسهیلات معوقه بنگاه‌های زودبازده در استان اردبیل نیز پرداخت شود.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: ‌در حالی که 75 درصد تسهیلات را استان‌های بزرگ و کلان در این زمینه جذب کرده‌اند بهره استان‌های کوچک از این تسهیلات 20 تا 25 درصد است که این برخلاف نگاه عادلانه است که امیدواریم با وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این رویه اصلاح شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: وزیر قول داده تا با ادامه پرداخت تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده مشکلات به وجود آمده این واحدها برطرف شود و حتی در پرداخت یارانه این تسهیلات که استان‌هایی مانند اردبیل بهره کمی را برده‌اند به مانند استان‌های بزرگ بتوانند از این یارانه‌ها بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: ‌استان‌های کوچک هم در رقم پرداخت تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده و هم یارانه این تسهیلات از سهم بسیار کمی برخوردار شده‌اند که امیدواریم با حذف موانع و مشکلات پیش رو بتوانیم در این زمینه راهکارهای درست را ارائه کرده و براساس منابع و مصارف بانک‌ها امکان پرداخت فراهم آید.

پیرمؤذن ادامه داد: 320 میلیارد تومان تسهیلات معوقه بنگاه‌های کوچک و زودبازده قرار است به موقع پرداخت شود و در کنار آن نسبت به رقم بهره بانکی بازبینی صورت گرفته و ماده 16 که استمهال برای بدهی واحدهای تولیدی است، مد نظر قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان یادآور شد:‌ خواسته ما این بود که کمیته حمایت قضایی در این زمینه تشکیل شود تا واحدهای تولیدی و صنعتی به دور از نگاه امنیتی بلکه در فضایی که امنیت در آن برقرار شده بتوانند به فعالیت خود بدون دغدغه خاص ادامه دهند.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:‌ در مورد ترخیص کالا از گمرک و تسهیل در این زمینه امیدواریم کارگروهی تشکیل شود تا با همکاری گمرک کالاهایی که در حال بارگیری و یا بلاتکلیف در گمرکات باقی مانده‌اند از حق و حقوق قانونی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت بازبینی در قوانین و مقررات صندوق توسعه ملی و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از این محل را بیان کرد و گفت: از هفته گذشته استارت اولیه این کار زده شده و ما امیدواریم تا پایان سال از طریق این صندوق پرداختی‌ها به شکل متناسب و مطلوب انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: ما از استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی خواستیم تا از طریق بانک‌ها و با ابلاغ به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ماده 16 اعمال شده و در این زمینه هرگونه رفتار سلیقه‌ای نادیده گرفته شود.

پیرمؤذن با قدردانی از دیدگاه ارزشمند دادستان اردبیل در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران تصریح کرد: ‌این دیدگاه که در حقیقت امنیت واقعی را برای بخش تولید فراهم می‌آورد مایه دلگرمی و حمایت همه‌جانبه بود که بنده صمیمانه از دادستان اردبیل در این زمینه قدردانی می‌کنم که فضا را برای تولید و رونق اشتغال و کارآفرینی فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/62007/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول