اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بعد از بازنگری ادامه می‌یابد

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بعد از بازنگری در نحوه پرداخت و نقاط ضعف و قوت در آینده نزدیک ادامه پیدا می‌کند.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بعد از بازنگری ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی اسماعیلی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: ما براساس آسیب‌ها و نقاط ضعفی که در اجرای این طرح مشاهده کردیم، خواستار اصلاح و ساماندهی این امر شدیم تا در یک اقدام مناسب بتوانیم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را با نگاه واقع‌بینانه و براساس مهارت‌آموزی افراد ادامه دهیم.

وی اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و کاهش هزینه‌های سلامت بیان کرد و افزود: باید خروجی مجموعه‌های کارآفرین و تولیدی به اشتغال مولد و پایدار منجر شود که در این ارتباط حمایت از واحدهای تولیدکننده به اشکال مختلف در دستور کار دولت است.

اسماعیلی یکی از دغدغه‌های اساسی خانواده‌های ایرانی را موضوع اشتغال و انتظار از مراکز دانشگاهی در خروجی مطلوب و تربیت انسان‌های کار بلد، فنی و مهارتی اعلام کرد و ادامه داد: ما تا زمانی که روی این اصل سرمایه‌گذاری نکنیم امکان پیشرفت و توسعه روزافزون فراهم نمی‌آید.

این مسئول ضرورت تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی را بیان کرد و یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم از امر تثبیت اشتغال و پایداری شغل سخن به میان بیاوریم که مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برطرف شده و بسیاری از نارسایی‌ها از بین برود.

وی از کاهش هزینه‌های درمانی و بیمه‌ای به میزان 30 درصد خبر داد و تصریح کرد: تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این است تا این هزینه‌ها از 60 درصد به کمتر از 30 درصد کاهش پیدا کند تا خدمات مطلوب به هموطنان ارائه شده و سازمان‌های بیمه‌گر نیز بتوانند این 30 درصد را متقبل شده و پرداخت آن را عهده‌دار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:‌ هدف اصلی سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی برای کاهش هزینه‌های بیمه‌ای است که در این زمینه راهکارهای اساسی تعریف شده و برای آن اقدامات جدی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی از صدور دفترچه‌های هوشمند بیمه‌ای خبر داد و گفت:‌ رئیس سازمان تأمین اجتماعی وعده داده که در آینده نزدیک صدور این دفترچه‌ها جز اولویت‌ها و دستور کارهای اصلی باشد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در بررسی عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل جز استان‌های شاخص کشور است به طوری که بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، بهزیستی، تعاون و فنی و حرفه‌ای در جایگاه‌های اول تا پنجم در این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بعد از رفع مشکلات، نارسایی‌ها و آسیب‌های احتمالی در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: قرار نیست پرداخت این تسهیلات متوقف شود بلکه ما تا پایان سال نقاط ضعف و قوت این طرح را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا به افراد مهارت دیده و آموزش گذرانده پرداخت تسهیلات انجام شود که این کار می‌تواند به صورت وام خوداشتغالی با ارائه آموزش‌های مهارتی از سوی نظام فنی و حرفه‌ای ادامه پیدا کند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد:‌ هدف دولت در حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار نگاه ویژه به جذب سرمایه‌گذاری‌هاست که این خود می‌تواند به بستر و زمینه تحولی در این حوزه کمک کند.

وی به وضعیت رکود تورمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد کشور ما در وضعیت خاصی قرار دارد که باید تلاش کنیم با کم کردن هزینه‌ها در بخش‌های تولید، اشتغال و کارآفرینی را رونق داده و هزینه‌های مربوط به کارگری را برطرف کنیم.

مشاور وزیر کار از اهتمام جدی وزارت کار برای حل مشکلات کارگری به ویژه برطرف شدن مشکلات مربوط به معوقه پرداختی کارگران خبر داد و بیان کرد:‌ ما در این زمینه بر نظارت و بازرسی بیشتر تاکید داریم چرا که معتقدیم نظارت دقیق عنصر بهبود مدیریت در دستگاه‌هاست و در این باب نباید ضعفی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول