اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول سال جاری

آلودگی هوا در قزوین نداشته‌ایم

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در طول امسال وضعیت هوای استان به مرز آلودگی نرسیده است.

آلودگی هوا در قزوین نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سید ابراهیم موسوی در نخستین نشست ستاد هوای پاک استان قزوین که ظهر امروز با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های ذیربط در سالن جلسات اداره کل محیط زیست قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در طول امسال وضعیت هوای استان به مرز آلودگی نرسیده است.

وی افزود: ولی این مسئله چیزی از رسالت ما در جلوگیری از آلودگی هوا کم نمی‌کند زیرا پیشگیری همیشه بهتر و کم هزینه‌تر از درمان بوده و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم مانع از آلودگی هوا در سال‌های آینده بشویم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به نامگذاری هفته هوای پاک امسال با شعار محوری «انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی و آسمان آبی» از طرف سازمان محیط زیست کشور، تاکید کرد: برنامه‌های هفته هوای پاک امسال از 29 دی تا 5 بهمن ماه خواهد بود.

وی عنوان کرد: امید می‌رود با کمک دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مشارکت مردم، تشکل‌ها و صنایع بتوانیم با اجرای برنامه‌های سمبولیک و نمادین در این هفته، حساسیت عمومی نسبت به داشتن هوای سالم و پاک را در جامعه بالا ببریم.

وی برگزاری نشست خبری، گسترش فضای سبز و درختکاری، معاینه فنی رایگان، نشست مشترک با صنایع استان، برنامه آموزشی برای تاکسیرانان، همایش‌های پیاده روی و دوچرخه سواری و سخنرانی مدیرکل پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از جمله برنامه‌های این اداره کل در این هفته برشمرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های شرکت کننده ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و مشارکت در هرچه باشکوه برگزار شدن این مناسبت ملی، نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارایه کردند.

شرکت کنندگان بر ضرورت داشتن هوای پاک، استفاده از وسیله نقلیه عمومی، برخورد با صنایع و وسایل نقلیه آلاینده هوا ،و ضرورت فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی در حفظ و حراست از هوای پاک تاکید کردند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول