اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

وعده وزیر نیرو برای تغییر سوخت نیروگاه شازند / ابتکار برای آلودگی هوای اراک کاری نکرد

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس خواستار اهتمام ویژه دولت یازدهم برای حل مشکل آلودگی هوای شهر اراک شد.

وعده وزیر نیرو برای تغییر سوخت نیروگاه شازند / ابتکار برای آلودگی هوای اراک کاری نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن آصفری ظهر امروز در نشست اضطراری تصمیم‌سازی برای تعطیلی خط باقی‌مانده نیروگاه حرارتی شازند اظهار داشت: مردم اراک‌ سال‌ها است با مشکل شدید آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند که دولت یازدهم باید برای حل این مشکل مردم چاره‌اندیشی کند.

وی تصریح کرد: سلامتی مردم با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و ما اجازه نمی‌دهیم سلامت مردم تحت هیچ شرایطی با خطر مواجه شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش آلودگی و توجه دولت به وضعیت آلودگی هوای این شهر از خواسته‌های دیرینه و به حق مردم است که انتظار می‌رود دولت به این خواسته به حق مردم همچون سامان ‌بخشی به وضعیت دریاچه ارومیه جامعه عمل بپوشاند.

آصفری با اشاره به سفر رئیس سازمان محیط زیست به اراک در اوایل کار دولت خاطر نشان ساخت: در سفری که خانم ابتکار به این شهر داشت بارقه‌های امید برای حل مشکل آلودگی هوای شهر اراک در بین مردم به وجود آمد، امروز بعد از گذشت چند ماه از این سفر هیچ اقدام قابل توجهی در این بخش صورت نگرفته است که انتظار می‌رود پیگیری و اجرای برنامه‌ها در این حوزه شدت یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند گفت: در توافقی که اینجانب با وزیر نیرو داشتم قرار بر این شد به دلیل تاثیر مستقیم مصرف سوخت مازوت نیروگاه حرارتی شازند بر کیفیت هوای اراک در صورت تامین نشدن سوخت گاز خطوط تولید این واحد تعطیل شود که در این راستا سه خط نیروگاه شازند از مدار تولید خارج شده و بر اساس تعهد وزیر نیرو خط دیگر آن نیز در صورت تغییر نکردن سوخت ظرف 10 روز باید از مدار خارج شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز حل مشکلات زیست محیطی را از اولویت‌های کاری استاندار مرکزی عنوان کرد.

شکرالله حسن‌بیگی اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیست محیطی در اراک و برخی از شهرهای استان، اکثر مردم نسبت به موضوع آلودگی حساسیت دارند و همواره این موضوع را به طرق مختلف مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/87002/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول