اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و کاریابی کمیته امداد:

نیمی از مشاغل خانگی کشور در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار دارد

مدیرکل آموزش و کاریابی کمیته امداد با اشاره به تاثیر مشاغل خانگی در اقتصاد جامعه، گفت: نیمی از مشاغل خانگی کشور در اختیار مددجویان این نهاد قرار دارد.

نیمی از مشاغل خانگی کشور در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعلی حق‌گویان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه کارآفرینی با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و مدیران کل ادارات استان در کمیته امداد کردستان اظهار کرد: خداوند در ذات تمامی انسان‌ها توانمندی‌هایی را قرار داده تا به وسیله آنها به نیازهای خود دست یابد.

وی افزود: در دیدگاه ما کسی که نتواند از این توانمندی‌ها استفاده نماید، فقیر است و نیاز به حمایت و کمک دارد تا زمینه شکوفایی توانمندی‌های آن فراهم شود.

مدیرکل آموزش و کاریابی کمیته امداد خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این افراد و همچنین بهره‌مند ساختن آنان از مشاوره‌های لازم زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا علاوه بر فراهم کردن بستر اشتغال آنان، عزت این افراد هم حفظ شود.

حق‌گویان تصریح کرد: افرادی در دورترین نقاط محروم قرار دارند که آموزش آنان از طریق اکیپ‌های سیار فنی و حرفه‌ای به آنان کمک می‌کند تا ضمن توانمند شدن، امرار معاش خانواده خود را تامین نمایند.

وی ورود بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به این مباحث را مثمرثمر خواند و گفت: برای هر نفر قریب به 700 هزار تومان پیش‌بینی شده است که جدای از منابع خوبی برای مراکز آموزشی، زمینه بهره‌مندی روستاییان و نیازمندان از آموزش‌های اشتغال و کارآفرینی تسهیل می‌شود.

حق‌گویان طرح استاد شاگردی را یکی از طرح‌های امداد برای شکوفایی استعدادهای مددجویان با هدف کمک به اشتغال و توانمندسازی مددجویان ذکر کرد و گفت: در این طرح که بیشتر در استان‌های محروم قابل استفاده است، نیروی لازم برای کارفرمایان تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: کارفرمایان به ازای بکارگیری هر یک نفر مددجوی زیرپوشش این نهاد، از 50 درصد حق بیمه آنان معاف می‌شوند و در ضمن نیروهایی هستند که آموزش‌های لازم را دیده و نیازی به آموزش ندارند.

مدیرکل آموزش و کاریابی کمیته امداد خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای می‌تواند کانون‌های امداد را به عنوان مراکز آموزش خود تلقی کنند تا ضمن تربیت نیروهای آموزش دیده، زمینه توانمند کردن مددجویان هم امکان‌پذیر خواهد بود.

حق‌گویان در پایان گفت: مشاغل خرد و خانگی در اقتصاد جامعه موثرتر است که اکنون نیمی از این اشتغال‌ها در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفته است.

انتهای پیام/79002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول