اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 35 سال از قیام 5 آذر گرگان

مادر شهید ابوالحسن هادی به فرزند شهیدش پیوست

پس از گذشت 35 سال از قیام 5 آذر گرگان مادر شهید ابولحسن هادی به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید ابوالحسن هادی به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تاریخ‎نگار انقلاب اسلامی ایران در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: حلیمه محسنی مادر شهید ابوالحسن هادی ساعاتی پیش در سن 82 سالگی آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

غلامرضا خارکوهی ادامه داد: این مادر شهید یک زن مومنه، متدین و علاقه‎مند به انقلاب و آرمانهای امام و شهدا بود که روزهای گذشته بر اثر سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود و امروز جان به جان‎آفرین تسلیم کرد.

خوارکوهی افزود: این مادر شهید در طول 35 سال گذشته که فرزندش به شهادت رسید مروج آرمان‎‎ها و رفتار فرزندش بود و برای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تلاش‎های زیادی را به عمل آوررد.

این تاریخ‎نگار انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید ابوالحسن هادی در سال 1334 در شهر کردکوی به دنیا آمد و دارای دو برادر و چهار خواهر بود، این شهید چهارمین فرزند خانواده‎اش است و دارای پدر و مادر متدین است.

خارکوهی اضافه کرد: این شهید از دوران کودکی با رنج‎‎های رژیم پهلوی آشنا شد و از سال 1356 با قیام 19 دی قم و اوج گرفتن مبارزات انقلاب آشکارا وارد مبارزه با رژیم طاغوتی شاه شد و ضمن شرکت در مجالس و راهپیمایی‎ها اعلامیه‎ها و نوارهای امام را نیز منتشر می‎کرد.

وی تاکید کرد: این شهید صبح روز 5 آذر سال 1357 در قیام باشکوه مردم گرگان که برای دفاع از حرمت حضرت رضا(ع) در گرگان تشکیل شده بود شرکت کرد و با گلوله‎ها ماموران رژیم در ساعت 3 بعد از ظهر 5 آذر 1357 مجروح و چند روز بعد به شهادت رسید.

خارکوهی گفت: شهید ابوالحسن هادی عشق و علاقه زیادی به امام خمینی داشت و بر این معتقد بود که با پیروی از دستورات ولایت و امام و رهبری می‎توان طاغوت را سرنگون کرد و در این راه تا پای جان ایستاد و از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی در پایان ابراز داشت: مراسم تشییع جنازه مادر این شهید فردا صبح از مقابل امامزاده عبدالله گرگان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/83004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول