اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سرنوشت ژنرال سابق همچنان در ابهام؛ «مشرف» از پاکستان خارج می‌شود

پس از تعویق چند باره دادگاه پرویز مشرف ژنرال سابق پاکستان به دلایل مختلف، خبرها حکایت از تلاش مقامات این کشور برای انتقال وی به خارج از کشور برای درمان پزشکی دارد.

سرنوشت ژنرال سابق همچنان در ابهام؛ «مشرف» از پاکستان خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پس از تعویق چند باره دادگاه پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان به دلایل مختلف، خبرها حکایت از تلاش مقامات این کشور برای انتقال وی به خارج از کشور برای درمان پزشکی دارد.

با اینکه دومین روز از انتقال مشرف به بیمارستان ارتش در شهر «راولپندی» مقر ارتش پاکستان می‌گذرد و پزشکان تأیید کرده‌اند که وی به علت بیماری قلبی باید به خارج از کشور انتقال یابد اما مخالفان سیاسی مشرف بیماری وی را بهانه‌ای برای انتقال پرویز مشرف به خارج از پاکستان می‌دانند.

پرویز مشرف قرار است به جرم خیانت به کشور در دادگاه ویژه محاکمه شود.

با این حال، این دادگاه تاکنون چندین بار به ‌خاطر تهدیدات امنیتی به تعویق افتاد. پنجشنبه هفته گذشته نیز مشرف در مسیر دادگاه اعلام کرد که دچار درد قلبی شده است و بنابراین به بیمارستان ارتش انتقال یافت.

به گزارش پزشکان، با اینکه رگ‌های قلب مشرف بسته شده بود اما حال وی بهبود یافته با این وجود نمونه خون و آزمایشات پرویز مشرف به انگلیس و آمریکا فرستاده شده تا ادامه معالجه وی در یکی از این کشورها صورت گیرد. هم اکنون نیروهای امنیتی بیمارستانی را که مشرف در آن تحت معالجه قرار دارد محاصره کرده‌اند و از ورود افراد متفرقه جلوگیری می‌کنند.

گفته می‌شود که به احتمال زیاد پرویز مشرف برای ادامه درمان به انگلیس انتقال پیدا می‌کند.

«احمد رضا قصوری» وکیل پرویز مشرف بعد از عیادت از موکل خود در بیمارستان ارتش در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به زودی پرونده پزشکی مشرف به دادگاه ارائه می‌شود.

وی افزود: اگر پزشکان خواهان ادامه معالجه مشرف در خارج از کشور باشند این کار به طور قانونی انجام خواهد شد.

وکیل مشرف همچنین با اشاره به اینکه دادگاه و دیوان‌ عالی کشور باید گواهی پزشکی مشرف را بپذیرند، تصریح کرد که مشرف قصد فرار از پاکستان را ندارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول