اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

تهدیدات امنیتی دادگاه «مشرف» را به تعویق انداخت

کشف مجدد بمب در نزدیکی محل اقامت مشرف و اعتراض وکیل وی به تهدیدات امنیتی، محاکمه رئیس‌جمهور اسبق پاکستان را تا اطلاع بعدی به تعویق انداخت.

تهدیدات امنیتی دادگاه «مشرف» را به تعویق انداخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، با اینکه قرار بود پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان امروز در دادگاه حاضر شود اما طبق درخواست وکیل وی به علت شرایط شکننده امنیتی از حضور در دادگاه امتناع ورزید.

«احمد رضا قصوری» وکیل مشرف امروز با حضور در دادگاه اعلام کرد: اگر هنگام حضور مشرف در دادگاه اتفاقی برای موکل وی بیفتد نه تنها نخست وزیر بلکه دادگاه نیز مسئول خواهد بود.

وی افزود: برگزاری دادگاه علنی نه تنها مشرف بلکه جان مردم بی‌گناه و قضات دادگاه را نیز تهدید می‌کند.

قصوری در دادخواست اول خود از دادگاه خواست محاکمه مشرف را پنج هفته به تعویق بیندازد و در دادخواست بعدی خواهان محاکمه مشرف در دادگاهی نظامی شد.

امروز برای چندمین بار تعدادی بمب نزدیک محل اقامت مشرف کشف شد. این بمب‌ها در مسیر دادگاه کار گذاشته شده بود. طبق این گزارش مأموران خنثی کننده بمب به موقع تمام بمب‌ها را خنثی کردند.

در همین حال، رئیس پلیس اسلام‌آباد تضمین کرده امنیت مشرف برای انتقال وی به دادگاه را به عهده می‌گیرد و هیچ خطری وی را تهدید نخواهد کرد.

این در حالی است که قاضی فیصل عرب که بررسی پرونده مشرف را به عهده دارد اعلام کرد: پرویز مشرف در هر صورت باید در دادگاه حاضر شود و اگر این کار فردا انجام شود بهتر است.

به گزارش رسانه‌ها تیم وکلای خارجی مشرف نیز امروز وارد اسلام‌آباد شد. وکلای خارجی مشرف از 11 کشور جهان از جمله انگلیس، آمریکا و دانمارک برای حمایت از موکل خود به پاکستان آمده‌اند.

وکلای خارجی مشرف قرار است علاوه بر شرکت در کنفرانس خبری در دادگاه محاکمه مشرف نیز حضور یابند.

طبق آخرین اخبار محاکمه مشرف تا چند هفته آینده به تعویق افتاده است البته کشمکش بین احمد رضا قصوری و قاضی فیصل عرب برای تعیین زمان دادگاه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول