اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تقویت بورس با اطلاع‌رسانی در سرمایه‌گذاری

با توجه به نوسانات قیمت ارز و طلا مردم از بازار سکه و ارز جدا شده و به سمت سرمایه‌گذاری در بورس پیش می‌روند که بهره‌گیری از این فرصت، نیاز به اطلاع‌رسانی مسئولان مربوطه دارد.

تقویت بورس با اطلاع‌رسانی در سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از نوسانانات دو سال پیش و اتفاقات رخ داده در زمینه ارز و قیمت طلا، مردم رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در بورس پیدا کردند که البته این امر نیاز به اطلاع‌رسانی و آموزش دارد تا مردم با آسودگی خاطر در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به نوسانات بازار ارز و دلار امروزه بسیاری، به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مختلف هستند تا سرمایه خود را بکار انداخته و سود خوبی از آن به دست آورند اما این امر نیاز به داشتن اطلاعات نسبی از بازار بورس و سهام‌های آن دارد تا بتوانند در آن وارد شده و کار کنند.

تا چندی پیش بورس به عنوان مکانی بود که افراد سرمایه‌دار می‌توانستند در آن وارد شده و سهام شرکت‌ها و نهاد‌ها را خرید و فروش کنند اما امروز با پیشرفت علم و آگاهی مردم نسبت به بازار، افراد با سرمایه اندک و با کمک گرفتن از مشاوران فعال در در بورس، می‌توانند سرمایه‌گذاری کرده و سهام شرکت‌ها را خرید و فروش کنند.

ناگفته نماند که فرهنگسازی در زمینه ورود به بازار بورس می‌تواند از تخلفات اقتصادی جلوگیری کند.

باید بتوانیم بورس را به عنوان یک مکان مردمی برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم تا این مجموعه منوط به ورود یک عده سرمایه‌گذار خاص نباشد.

چندی پیش مدیرعامل بورس منطقه‌ای همدان طی مطلبی عنوان کرده بود که  ورود به بازار سرمایه فرابورس ریسک زیادی می‌طلبد از همین رو به مردم عادی که تجربه چندانی در این بازار ندارند، توصیه می‌‌کند به آن ورود پیدا نکنند.

در بورس دو نوع بازار وجود دارد، نوع اول شرکت‌ها و واحد‌های پرسابقه است که درصد ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری دارند و نوع دوم شرکت‌هایی با قدمت فعالیت کم است که ریسک حضور در این نوع شرکت‌ها بسیار بالا است.

باید گفت حباب در بورس به دو شکل است به این معنا که یک حباب مربوط به کل بازار است که نوسان پیدا می‌کند و یک حباب نیز مربوط به تک‌سهم‌ها است که بیشتر در بورس خرید و فروش می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد حباب در بورس، تالار بورس طی قوانینی شرکت‌ها را وادار به شفاف‌سازی در خصوص خرید و فروش مردم در سهام می‌کند تا بازار شفاف شده و شرایط بازار عادی پیش برود.

بورس منطقه‌ای همدان برای اینکه مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در بورس را کاهش دهد می‌تواند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و یا اطلاع‌رسانی در خصوص سرمایه‌گذاری عموم مردم را راهنمایی کرده تا افراد بدون هیچ مشکلی وارد بورس شده و سرمایه‌گذاری کنند.

در همین راستا مشاوران اقتصادی حاضر در بورس نیز می‌توانند مردم را در زمینه خرید و فروش سهام و یا ورود اولیه کمک کرده و بازار بورس را فعال کنند.

این نوع سرمایه‌گذاری بسیار مفید و در خور توجه است زیرا مردم امروز از خرید طلا، سکه و... به خرید سهام و انواع سرمایه‌گذاری دیگر روی آوردند تا بتوانند بدون مشکل و با اطمینان بیشتری وارد بازار و سودآوری شوند.

در حال حاضر در بورس منطقه‌ای همدان 13 کارگزاری رسمی فعالیت می‌کنند که کارگزاری یک بنگاه معاملاتی است که در تالار بورس به خرید و فروش سهام می‌پردازد.

برنامه‌ریزی‌ها نشان از اضافه شدن دو کارگزاری به تالار بورس منطقه‌ای همدان در آینده دارد که این امر به مردم اطمینان خاطری می‌دهد تا بتوانند خرید کنند.

در پایان باید بگوییم که بازار بورس نیاز به توجه بیشتر مسئولان امر دارد تا بستر‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری مردم در این بازار بزرگ اقتصادی فراهم کنند به شکلی که یک بازار مردمی با اقشار مختلف جامعه شکل بگیرد.

=======

فاطمه جانی

=======

انتهای پیام/89007/ی40/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول