اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آبفای زنجان:

هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و زیر سطحی از وظایف آبفا نیست

معاون بهره‌برداری آبفای زنجان گفت: هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و زیرسطحی از وظایف آبفا نیست.

هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و زیر سطحی از وظایف آبفا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از آبفای استان زنجان، علی محمد نادرخانی در مورد بالا آمدن آب‌های زیر سطحی در مناطق جنوبی شهر زنجان به ویژه خیابان صدر جهان و کمربندی جنوبی گفت: با توجه به شیب عمومی شهر زنجان که از طرف شمال به سمت جنوب شهر است، موجب بالاآمدگی سطح آب‌های زیر سطحی و خروج آب از داخل زیر زمین چند شهروند شده است و در گذشته به علت وجود قنات‌ها در منطقه آب‌های زیر سطحی از طریق این قنات به رودخانه زنجان‌رود منتقل می‌شد که به علت عملیات عمرانی صورت گرفته طی سالیان گذشته موجب مسدود شدن مسیر قنات‌های قدیمی و تشدید موضوع شده است.

وی به وظایف شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: وظایف عمده شرکت آب و فاضلاب مدیریت و بررسی شبکه توزیع و تامین آب شرب مشترکان محترم و همچنین جمع‌آوری و مدیریت فاضلاب خانگی و انتقال آن به تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان است.

معاون بهره‌برداری آبفای زنجان همچنین به تقسیم‌بندی فاضلاب‌ها به سه گروه اشاره و تصریح کرد: فاضلاب‌ها به سه گروه عمده خانگی، صنعتی و سطحی و فاضلاب‌های خانگی شامل پساب‌های سرویس‌های بهداشتی منازل مسکونی (توالت، حمام‌ها و...) است.

فاضلابهای صنعتی، این دسته از فاضلاب‌ها در نتیجه فعالیت‌های کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سایر مراکز صنعتی است که بر اساس نوع فرآورده تولید شده مراکز صنعتی خواص این گونه فاضلاب‌ها نیز متفاوت است.

فاضلاب‌های سطحی: ناشی از بارندگی، ذوب یخ و برف در معابر شهری است که به دلیل وجود آلودگی هوا، محیط شهری از غلظت آلودگی خاصی برخوردار است. البته به این گروه می‌توان آب‌های جاری در کانال‌ها و جوی‌ها را اضافه کرد که ناشی از هدایت فاضلاب‌های خاکستری منازل به این جوی‌ها در مناطقی که فاقد شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌باشد، است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری استان زنجان همچنین ادامه داد: متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی، شرکت آب و فاضلاب نبوده و این مهم بر عهده شهرداری است و شرکت آبفا فقط مسئولیت دفع فاضلاب خانگی را در مناطقی که شبکه فاضلاب شهری ایجاد شده است بر عهده دارد.

نادرخانی همچنین تصریح کرد: ارگان‌های مسئول با تمهیدات لازم در این زمینه باید مشکلات مردم را حل کنند و راه‌حل مناسبی برای مدیریت آبها و هدایت آنها انجام دهند.

انتهای پیام/2308/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول