اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خبر داد

ایجاد تعداد زیادی فرصت شغلی در فارس

استاندار فارس گفت: به زودی تعداد قابل توجه‌ای شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم در این استان به ویژه در شهرهای مهر، لامرد و فیروزآباد ایجاد می‌شود.

ایجاد تعداد زیادی فرصت شغلی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مهر، سید محمد احمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش علمی دو روزه چالش‌ها و فرصت‌های توسعه شهرستان مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه پارسیان 20 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند و با تلاش‌های انجام شده به‌زودی شاهد بهره‌برداری گاز اتان در کنار این پالایشگاه خواهیم بود.

وی کلید اصلی توسعه در استان فارس را پرورش نیروی انسانی دانست و گفت: وجود سه دانشگاه در شهرستان مهر و چهار دانشگاه در لامرد و دو دانشگاه دیگر در گله‌دار با پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا شاهد توسعه اقتصادی و عمرانی در این منطقه هستیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شرکت توسعه عمران فارس، الگوی مناسبی برای دیگر استان‌های کشور شد و در این راستا شاهد تاسیس این شرکت در دیگر کلان‌شهرهای کشور هستیم.

احمدی تصریح کرد: مهم‌ترین چالش پیش روی استان فارس نبود دبیرخانه دائمی برای پیگیری همایش‌های سرمایه‌گذاری است که با توسعه همه‌جانبه پایدار و متوازن در قالب تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری از مشکلات جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری برطرف می‌شود.

این مسئول بیان داشت: طرح آمایش سرزمین چالش دیگر استان فارس است که یک‌ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و با اجرایی شدن آن بیش از 50 درصد مشکلات برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تسریع در روند ایجاد اشتغال مولد در قالب تولید ثروت، باید مانند عشایر که سیاه‌چادرهای آنان به منزله خانه و محل تولید هستند عمل کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید کارهای غلط دولت گذشته را تجربه نمی‌کند، افزود: با برپایی چنین همایش‌ها می‌توان به توسعه پایدار و متوازن در این استان دست یافت.

احمدی ابراز داشت: برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار به دنبال امنیت روانی برای این قشر از جامعه هستیم که با اجرای آن پویایی و نشاط در جامعه ایجاد می‌شود.

این مسئول‌، کلنگ احداث بیمارستان فاطمه زهرا(س) را به زمین زد و ایستگاه «سی ان جی» را به بهره‌برداری رساند.

شهرستان مهر نقطه تلاقی سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان بوده که فاصله آن با منطقه عسلویه پایتخت انرژی ایران کمتر از 30 کیلومتر است و نیاز به توجه جدی در امر زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی دارد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول