اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

19 دی زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه 19دی 56 در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه است، گفت: این روز در حقیقت زمینه‌ساز برای انقلاب اسلامی بود.

19 دی زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که همزمان با نخستین روز از ماه ربیع‌الاول برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که رژیم شاه به مرجعیت اهانت کرد طلاب و علما در مخالفت با این حرکت در شهر قم به پا خاستند.

وی این حرکت نابخردانه رژیم طاغوت را باعث قیام هوشمندانه طلاب و مردم قم و سبب تشدید و تسریع در روند پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

خطیب جمعه بجنورد تاکید کرد: بی گمان این حرکت طلاب و مردم حوزه علمیه قم اولین حرکت گسترده و شکوهمند مردم بر ضد رژیم پهلوی پس از قیام 15 خرداد بود که آثار و ثمرات متعددی نیز به همراه داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین به هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و خوابیدن امیر مومنان(ع) در رختخواب رسول خدا(ص) به منظور نجات ایشان اشاره کرد و تصریح کرد: لیلة‌المبیت از افتخارات امیر مؤمنان حضرت علی (ع) بوده که اگر این ایثار و از خودگذشتگی ایشان نبود، فرصت تبلیغ دین از پیامبر اکرم(ص) گرفته شده و معاندان بر ایشان پیروز می‌شدند.

وی اضافه کرد: به امر خداوند متعال جبرئیل حضرت محمد(ص) را از تصمیم دشمنان آگاه ساخت و حضرت علی(ع) در آن شب در بستر پیامبر اکرم خوابیدند و پیامبر به غار ثور رفته و از آنجا به مدینه هجرت نمودند که آغاز تاریخ اسلام هجرت آن حضرت قرار گرفت.

انتهای پیام/63002/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول