اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

بخشودگی گناهان از ثمرات تقوای الهی است

امام جمعه میاندوآب گفت: بخشودگی گناهان از ثمرات تقوای الهی است.

بخشودگی گناهان از ثمرات تقوای الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب در خطبه اول ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: با استناد به آیه 29 سوره انفال اگر انسان با تقوا باشد خداوند به آن شخص نیرویی می‌دهد که بتواند حق را از باطل تمیز دهد.

وی افزود: خیلی از انسان‌ها هستند که این قدرت را ندارند و نمی‌توانند حق واقعی را از باطل تزیین شده به نام حق، تشخیص دهند که خداوند به مومنان قول داده است که قدرت فرقان را به واسطه رعایت تقوی، انجام واجبات و ترک محرمات به انسان عطا کند.

حسن‌زاده یادآور شد: از ثمرات دیگر تقوی بخشودگی گناهان بوده چنانچه در قرآن می‌فرماید «یُکَفِّر عنکم سیئاتکم....» و یکی از گناهان کبیره این است که انسان از رحمت خداوند ناامید شود چرا که خداوند وعده داده که در صورت توبه، گناهان انسان را خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه اگر دیدی کسی به گناه یا مشکلی افتاده است وی را ملامت نکنید چرا که خداوند در این صورت خشمگین خواهد شد، ادامه داد: مواظب باشید تا خشم بر شما مسلط نشود چرا که یک لحظه غضب می‌تواند انسان را یک عمر پشیمان سازد.

حسن‌زاده ابراز داشت: با استناد به سوره طلاق، آیه چهار، هرکس تقوی الهی را رعایت کند خداوند مشکلاتش را حل خواهد نمود.

وی متذکر شد: امروزه ایران اسلامی به افراد متخصصی نیاز دارد که متدین و متعهد باشند و به رشد و توسعه کشور کمک کنند.

حسن‌زاده با بیان اینکه امام علی (ع) از پیامبر (ص) پرسیدند که پر فضیلت‌ترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟ ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ فرمودند: پرفضیلت‌ترین عمل در این ماه این است که انسان در این ماه با رعایت تقوی الهی گناه نکند.

خطیب جمعه میاندوآب با اشاره به لیلة‌المبیت، اذعان داشت: انسان هرگاه که دید ولایت در خطر است باید با جان و مال خود از ولایت دفاع کند.

انتهای پیام/61005/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول