اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه:

اوقاف به دنبال اجرای نیت واقفان است

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: اوقاف به دنبال اجرای نیت واقفان است تا حق موقوفات از بین نرود و امانت حفظ شود.

اوقاف به دنبال اجرای نیت واقفان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیف‌الله رستملو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به عنوان سخنران، اظهار داشت: نخستین واقفان پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار (ع) بودند که سنت حسنه وقف را پایه‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه وقف در لغت به معنای ایستادگی و پایبندی است، ابراز داشت: در موضوع وقف اصل مال حفظ و منفعت آن جریان دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه ادامه داد: اموال دیگر به وسیله اختیاری و غیر اختیاری به دیگران منتقل می‌شود ولی در وقف هیچ کس مالک نیست.

وی تصریح کرد: مومنی که ثلث مال خود را وقف می‌کند توفیق می‌خواهد و هر شخصی این توفیق را ندارد و وقف موجب آرامش در جامعه می‌شود.

رستملو متذکر شد: در حال حاضر در شهر چیزی که خلا دارد و دشمن روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند مسئله مهدویت بوده و در زمینه مهدویت و ترویج قرآن موقوفات کافی وجود ندارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه یادآور شد: اوقاف به دنبال اجرای نیت واقفان است تا حق موقوفات از بین نرود و امانت حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز هجرت پیامبر، ابراز داشت: امام علی (ع) بنا به درخواست پیامبر اکرم (ص) قبول کرد در رختخواب حضرت قرار گیرد و امام علی (ع) جان خود را در اختیار الله قرار می‌دهد که جان پیامبر اکرم (ص) اشرف مخلوقات حفظ شود.

انتهای پیام/61005/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول