اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور:

9 دی معجزه قرن بود

دادستان کل کشور با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم ایران در نهم دی ماه سال 1388 گفت: در روز 9 دی معجزه قرن اتفاق افتاد.

9 دی معجزه قرن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب تهران، غلامحسین محسنی اژه‌ای ساعاتی پیش در همایش بازخوانی حماسه 9 دی در شهرستان ورامین، با اشاره به قیام 15 خرداد سال 1342 که توسط مردم ولایی ورامین رقم خورد اظهار داشت: مردم شهرستان ورامین در دوران پیش و پس از انقلاب همواره حامی و امام خمینی (ره) بودند و در حال حاضر نیز با حضور همیشه در صحنه خویش نظام و رهبری را یاری می‌کنند و تدین، ولایت‌پذیری و ایمان خویش را ثابت کرده‌اند.

دادستان کل کشور با اشاره به سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) عنوان کرد: غم‌بارترین لحظه تاریخ بشری در روز 28 صفر رقم خورد، که برترین خلق خدا این گونه خاک را به سمت افلاک بدرود گفت، و جهانیان را عزادار خویش کرد، رحلت پیامبر اکرم (ص) بی‌تردید بزرگ‌ترین مصیبت بر هستی و بشریت بود و عالم انسانی با رحلت جانگداز آن حضرت چیزی را از  دست داد که با مرگ هیچ‌کس چنین مصیبتی اتفاق نخواهد افتاد.

وی رحلت پیامبر (ص) را عظیم‌ترین مصیبت وارده بر جهان اسلام و بشریت دانست و اذعان داشت: بدون شک مصیبت‌های وارده بر بشریت هیچ کدام به اندازه رحلت پیامبر (ص) نبوده و نخواهد بود.

محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: سالروز شهادت سبط اکبر پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) ثمره ازدواج ابوتراب، با ام‌ابیها است که در روزهای طوفانی صدر اسلام، در کنار پدر بزرگوارش، و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش، از کیان اسلام و مسلمانان دفاع کرد، ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام در لباس دوستی دین و امارت مسلمانان، از کاسه زهرآگین دشمن خانگی بیرون آمد، و دومین شهید امامت به جهان اسلام تقدیم شد.

دادستان کل کشور با اشاره به زندگی‌ امام رضا (ع) و دوران ولایت عهدی ایشان بیان کرد: امام هشتم در زمان خویش بسیاری از مسائل ناب اسلام را تشریح کردند و کرسی علم و دانش را راه‌اندازی کردند و به تبیین آموزه‌های دینی پرداختند.

وی وقایع سال 1388 را برای تمام اقشار مردم و ملت‌ها عبرت‌آموز دانست و تصریح کرد: حدود چهار سال پیش شاهد حوادث تلخ و شیرین بسیاری بودیم که برای همیشه در اذهان مردم و ملت باقی می‌ماند.

محسنی اژه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد تحریم‌ها را منشأ برخی از معضلات و مشکلات می‌دانند، و در سال 88 برخی از فتنه‌گران به عوامل بیگانه گفتند که اگر می‌خواهید دولت را به زانو درآورید و اعتراضات کار ساز باشد باید تحریم‌ها و فشارها را بیشتر کنید.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول