اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

وحدت بزرگترین سرمایه مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه سنندج از وحدت بزرگترین سرمایه مسلمانان نام برد و گفت: توطئه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به اسلام در سایه وحدت مسلمانان شکست می‌خورد.

وحدت بزرگترین سرمایه مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: وحدت بزرگترین سرمایه مسلمانان است که باید با ارتقاء سطح بصیرت و آگاهی جامعه در راستا حفظ این سرمایه تلاش کرد.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم، توطئه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، اتحاد و انسجام مسلمانان را خدشه‌دار کند.

وحدت ضامن گسترش اسلام در جهان است

امام جمعه سنندج با بیان اینکه تنها با داشتن وحدت و تقویت آن می‌توانیم دین اسلام را در جهان گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: وحدت امت محمدی مانع از تحقق اهداف دشمنان علیه این دین الهی می‌شود.

به گفته ماموستا مجتهدی، توطئه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به اسلام در سایه وحدت مسلمانان شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با وحدت مسلمانان مخالف هستند و آن را مهم‌ترین سد در راه رسیدن به اهداف شومشان می‌دانند،  خاطرنشان کرد: تضعیف صفوف به هم پیوسته مسلمانان از سوی دشمنان با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود و تشویق و ترغیب افراد جامعه به حضور در مساجد و اماکن مذهبی بهترین راه مقابله با این توطئه‌ها است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: حفظ وحدت و انسجام ملی و دینی از جمله راهکارهایی است که همواره عزت و تعالی ایران اسلامی را تضمین کرده‌ است.

ماموستا مجتهدی در ادامه به آغاز ماه ربیع‌الاول اشاره و ضمن تبریک فرا رسیدن این ماه به مسلمانان جهان اظهار کرد: علی‌رغم توطئه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان برای کمرنگ کردن دین اسلام هر روز بر عظمت این دین الهی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روزه نام مبارک محمد بر زبان میلیون‌ها مسلمانان جاری است، افزود: برکات پیامبر عظیم‌الشان با گذشت یک‌هزار و 400 سال از وفاتشان بر جهان هستی می‌درخشد.

امام جمعه سنندج با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه برنامه‌های این ماه بیان داشت: برگزاری مراسمات در ماه ربیع‌الاول به مناسبت میلاد پیامبر در ایران و کشورهای اسلامی با گذشت هزار و 400 سال نشان از علاقه و عشق پایان‌ناپذیر مسلمانان به پیامبر رحمت و مهربانی‌ها و بی‌اثر بودن توطئه‌های دشمنان است.

 بسترهای لازم برای گسترش فعالیت‌های دینی فراهم شود

ماموستا مجتهدی بر ایجاد بسترهای لازم در راستای گسترش فعالیت‌های دینی و مذهبی در استان از سوی مسئولین تاکید کرد و افزود: حمایت مسئولین از علما و روحانیون به عنوان مروجان اصلی دین و معرفت در جامعه ضروری است.

وی در ادامه به وجود مرقد بی‌بی‌ هاجره خاتون در شهرستان سنندج اشاره و اظهار کرد: مقبره خواهر امام رضا(ع) همواره در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای برای حضور اقشار مختلف جامعه به منظور برگزاری مراسمات دینی و به پا داشتن نماز بوده است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت دینی در حال حاضر به دلیل یک سری بازسازی‌هایی که در دوره مدیریت قبلی اوقاف استان آغاز شده عملاً غیر قابل استفاده باقی مانده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش مدیریت جدید اوقاف شاهد بازسازی و بهره‌برداری این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

وی در پایان بر ایجاد بسترهای لازم در راستای افزایش ازدواج و ایجاد اشتغال برای جوانان استان از سوی مسئولین امر تاکید کرد و گفت: افزایش نرخ ازدواج در بین جوانان موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/79006/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول