اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تشییع 2 لاله دشت نینوای ایران در سراب

سراب با تشییع 2 لاله دشت نینوای ایران هشت سال دفاع مقدس حال و هوای عاشورایی به خود گرفت.

تشییع 2 لاله دشت نینوای ایران در سراب

به گزارش خبرگزاری فارس در سراب، همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پس از سال‌ها فراق و دوری، پیکر پاک سرداران قبیله خورشید آمد، دلاور مردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

بر اساس این گزارش، امروز فضای شهر سراب با رجعت پیکر پاک دو حماسه آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی گشت و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

تشییع دو شهید گمنام در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این شهدا از مناطق عملیاتی خیبر و والفجر شناسایی شدند، افزود: این شهدا پس از استقبال توسط مردم شهرهای در مسیر سراب تشییع و به خاک سپرده شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: پیکرهای مطهر 150 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 35 نقطه استان تدفین شده که با خاکسپاری پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام در سراب، استان آذربایجان‌شرقی میزبان 152 شهید گمنام در 36 نقطه استان خواهد بود.

فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد

فرمانده سپاه ناحیه سراب در حاشیه تشییع شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: هنر واقعی، رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثر بخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

محمود اصل گرگانی افزود: ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق و عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من الله است را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار کرد: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست، بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.

وی با اشاره به مسئولیت همگان در قبال شهدا، تصریح کرد: ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمام ملت ایران و مسئولان است.

فرمانده سپاه ناحیه سراب بیان کرد: حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

وی با بیان اینکه ما امروز مدیون شهدا هستیم، مطرح کرد: عزت امروز ایرانیان در عرصه بین‌المللی نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است.

رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است

امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکبری با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست، بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.

عزت ایرانیان در عرصه بین‌المللی نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهداست

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

مهناز بهمنی با بیان اینکه ما امروز مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: عزت امروز ایرانیان در عرصه بین‌المللی نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است.

بر پایه این گزارش، در مراسم تشییع این شهیدان پیکر پاک سرداران قبیله خورشید با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان در پارک شهید بهشتی سراب به خاک سپرده شد.

حاشیه‌های این مراسم

مردم سراب در این مراسم تشییع، با نثار دسته‌های گل روی تابوت شهدا یاد و خاطر آنان را گرامی داشتند و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص شهدا و اجرای مداحی در این مراسم چشمگیر بود.

*تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران با حضور در جمعیت انبوه، با تهیه فیلم و عکس این بیعت دوباره با آرمان شهیدان را به تصویر کشیدند.

*برخی از تشییع‌کنندگان نیز دل نوشته‌های خود را روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

انتهای پیام/60010/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول