اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خبر داد

معطر شدن 36 نقطه آذربایجان شرقی با شمیم شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از مزین شدن 36 نقطه این استان به پیکرهای مطهر 152 شهید گمنام دوران دفاع مقدس خبر داد.

معطر شدن 36 نقطه آذربایجان شرقی با شمیم شهدای گمنام

حسن استوارآذر در حاشیه استقبال مردم دوزدوزان و شربیان از دو شهید دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهربان گفت: درخواست‌های متعددی مبنی بر تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف استان وجود دارد که پس از بازدید از نقاط پیشنهادی، شهرستان‌های هشترود، چاراویماق و سراب، نهایتاً شهرستان سراب در اولویت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و مقرر شد پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در پارک شهید بهشتی این شهرستان به خاک سپرده شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های متعددی از جمله استقبال در فرودگاه شهید مدنی تبریز، عزاداری در کنار پیکرهای مطهر شهدای گمنام در مصلی امام خمینی، ، استقبال از شهدای گمنام در مسیر تبریز به بستان آباد و سراب و نهایتاً تشییع و تدفین در شهرستان سراب برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: پیکرهای مطهر 150 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 35 نقطه استان تدفین شده که با خاکسپاری پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام در سراب، استان آذربایجان‌شرقی میزبان 152 شهید گمنام در 36 نقطه استان خواهد بود.

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس در مسیر انتقال از شهرستان بستان‌آباد به طرف شهرستان سراب، در میان استقبال باشکوه و تاریخی مردم انقلابی، ولایتمدار، شهیدپرور و همیشه در صحنه شهر شربیان و دوزدوزان وارد این شهر شد و اهالی و خانواده‌های معظم شهداء پیکرهای مطهر شهداء را همچون نگینی بر دست گرفتند.

پس از برگزاری مراسم عزاداری و و زیارت شهدای گمنام توسط حاضران در مسجد جامع شربیان و دوزدوزان پیکرهای مطهر دو شهید گمنام به طرف شهر دوزدوزان و در نهایت به طرف شهرستان سراب توسط اهالی و مسئولان حاضر در مراسم بدرقه شدند و در این شهر به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/60008/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول