اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نخستین باشگاه ویژه معلولان در شمال کشور خبر داد

هزینه 900 میلیون ریالی باشگاه ویژه معلولان در شمال کشور

مسئول نخستین باشگاه علم تمرین ویژه بیماران خاص و معلولان در شمال کشور از هزینه 900 میلیون ریالی در این مرکز ورزشی خبر داد.

هزینه 900 میلیون ریالی باشگاه ویژه معلولان در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مسئولان اداره بهزیستی این شهرستان پیش از ظهر امروز از نخستین باشگاه علم تمرین ویژه بیماران خاص و معلولان در شمال کشور (رستا) بازدید کردند.

مسئول نخستین باشگاه علم تمرین ویژه بیماران خاص و معلولان در شمال کشور در این بازدید گفت: رستا به معنای رویش مجدد است و باید شرایط را برای معلولانی که عمدتا گوشه‌گیر بوده و منزوی هستند، برای بازگشت به اجتماع ایجاد کنیم.

هاله حکیمی که فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی است، بیان داشت: در این باشگاه رشته‌هایی همانند یوگا، ایروبیک، ماساژ درمانی و ورزش ویژه زنان باردار وجود دارد و برای معلولان نیز مشاور و پزشک رایگان در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه این باشگاه در خیابان امام خمینی، آفتاب 64، پلاک 17 برای استفاده معلولان و دیگر افراد آماده خدمت‌رسانی است، یادآور شد: حرکات اصلاحی، آمادگی جسمانی، پیلاتس، هیپ‌هاپ و ژیمناستیک ویژه بانوان از دیگر بخش‌های این باشگاه است که در کنار آن برنامه‌های غذایی و ورزشی نیز به ورزشکار ارائه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 900 میلیون ریال برای این باشگاه هزینه شده است، اذعان داشت: از آنجایی که خودم معلول ضایعه نخاعی هستم، بیشتر معلولان را درک می‌کنم و اهمیت و نیاز آنها به سلامتی را می‌دانم.

مربی رشته‌های مختلف ورزشی و دانشجوی فیزیولوژی ورزشی در این بازدید بیان داشت: تغییر عملکرد الگوی حرکتی راه رفتن در معلولانی که ضایعه نخاع کمری هستند و کسانی‌که در سیستم عصبی اسکلت‌شان دچار مشکل است، با ورزش بیشتر اثرات بهتری را مشاهده می‌کنند.

عباس ملکی ادامه داد: هیچ وقت با کار کردن بر روی بیماران ضایعه نخاعی ناامید نمی‌شویم، آنقدر در کارمان پیش می‌رویم که حتی اگر بهبودی در پاهایش نبینیم، سبب ایجاد بهبودی در سلامتی عمومی می‌شویم و این مهم نشانگر آن است که سیستم ایمنی، قلب و عروق بیمار قدرت بیشتری پیدا کرده است.

انتهای پیام/86012/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول