اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر خبر داد

برگزاری بیش از 1200 نفر آزمون الکترونیک در دانشگاه پیام‌نور بوشهر

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر گفت: در طول ایام امتحانات روزانه، بیش از یک‌هزار و 240 نفر آزمون الکترونیک با 300 دستگاه رایانه در دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از 1200 نفر آزمون الکترونیک در دانشگاه پیام‌نور بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، اسحاق جلالیان صبح امروز در حاشیه دیدار با اساتید دانشگاه در خورموج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: روزانه بیش از یک‌هزار و 240 نفر آزمون الکترونیک در دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر افزود: نظام آموزشی از راه دور ایران که از سال 1350 آغاز شده بود با تاسیس دانشگاه پیام‌نور در سال 1367 رونق و گسترش ویژه‌ای پیدا کرد.

جلالیان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی و بیش از یک میلیون دانشجو در سطح کشور است که 30 درصد جمعیت دانشجویی کشور و 50 درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کشور را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های باز و از راه دور در رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان قرار دارد و از نظر انتشار مقالات علمی رتبه هشتم کشور و از نظر فرهنگی نیز رتبه برتر فرهنگی دانشگاه‌های ایران در سال 89 را کسب کرده است.

جلالیان همچنین اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر نیز که از سال 1370 تاسیس شده است و در حال حاضر دارای 11 مرکز و واحد دانشگاهی و بیش از 20 هزار دانشجو است.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر دارای رتبه دوم از نظر تعداد دانشجو در استان است و همچنین از نظر تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر تاکید کرد: یکی از نقاط قوت دانشگاه پیام‌نور نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه است که تمامی امتحانات آن در پایان هر ترم به صورت کشوری و هماهنگ برگزار می‌شود و تصحیح اوراق امتحانی دانشجویان هم به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور از سال 1391 شروع به برگزاری امتحان الکترونیک (بدون کاغذ) در سطح مراکز و واحدها کرد که این طرح ابتدا به‌ صورت آزمایشی و بعد به‌ صورت اجباری در تمامی مراکز و واحدها و در کنار آزمون کتبی برگزار می‌شود.

جلالیان اضافه کرد: اکنون امتحان الکترونیکی در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر همزمان با کشور نیز برگزار می‌شود.

وی در خصوص آمار برگزاری امتحانات الکترونیک خاطرنشان کرد: در طول ایام امتحانات روزانه بیش از یک‌هزار و 240 نفر آزمون الکترونیک با 300 دستگاه رایانه در دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر اذعان داشت: حذف کاغذ از امتحانات سبب حذف هزینه‌های فراوانی از جمله هزینه کاغذ، قرنطینه امتحانات، حمل ونقل سوال و مراقب شده است.

جلالیان دیگر مزیت آزمون الکترونیک را اطلاع دانشجو از نمره خود پس از اتمام هر آزمون دانست.

انتهای پیام/66001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول